Milan Begović Pustolov pred vratima 95 min

Pustolov pred vratima

Autorski tim

Redateljica

Helena Petković

Dramaturginja

Sanja Ivić

Suradnik za scenski pokret

Damir Klemenić

Scenografkinja

Zdravka Ivandija Kirigin

Kostimografkinja

Tea Bašić Erceg

Autor glazbe

Damir Šimunović

Oblikovateljica svjetla

Vesna Kolarec

Asistent redateljice

Patrik Sečen

Asistentica scenografkinje

Andrea Lipej

Asistentica kostimografkinje

Ana Trišler

Asistent scenografkinje (volonter)

Petar Novak

Ansambl predstave

Agneza

Nepoznata

Agnezin muž

Gospodin sa šarenim prslukom

Kristina/ Jedna gospođa

Gospođa Rubricius

Profesor sa velikim naočalama / Dobro odgojeni mladić

Liza

Messenger boy/ Miki

Podvornik u Wagon– Litsu / Posljednji prijatelj

Režiser tragičnih filmova

Upravitelj tvrtke za nadgrobne spomenike/ Brutalni ljubavnik

Žirafa, Minotaur, Zec

Glumci iz ansambla predstave

INSPICIJENT

Inspicijent

Roko Grbin

Šaptačica

Danijela Zobunđija

Premijera

28.12.2023

Praizvedba

09.01.1926

 Tragikomedija u devet slika jedan je je najpoznatijih dramskih tekstova hrvatskoga pisca Milana Begovića. Mlada djevojka, teško bolesna, u potrazi za idealnom ljubavlju sklapa ugovor sa Smrću koja njome manipulira do samoga kraja. Izrazito modernistički, ovaj se tekst poigrava s realitetom, zbiljom, iluzijom i kazalištem u kazalištu. Radnja počinje na balkonu vile s pogledom na park, na kojemu sjedi bolesna Djevojka koja ne želi ući u sobu jer nekoga čeka... Na vratima se pojavljuje Neznanac nudeći joj ostvarenje posljednje želje. Djevojka odabire ljubav. Započinje niz fantazmagoričnih događaja u kojima se isprepleću bunilo i java; događaja u kojima pratimo naoko jednostavnu priču o jednome braku u kojem dolazi do pukotina i promjene odnosa. No, sve je to, zapravo privid, jer se stalno miješa realitet sa snoviđenjima ili pak realitet postaje snoviđenje u režiji Neznaca koji suvereno vodi Djevojku kroz fikcijsko iskustvo, kroz sažetak mogućeg života, kojeg ironično, naziva kino. Tako strukturirana krhka ljubavna priča o mladoj preljubnici koju čežnja za idealnim ljubavnikom vodi u promiskuitet, postaje parabola oljudskoj razapetosti između ideala i ništavila, otvarajući i psihoanalitička
pitanja o uzajamnosti djelovanja Erosa i Tanatosa. Ovim se djelom Begović smjelo upustio u pirandellovsko poigravanje sa stvarnošću, stvorivši provokativan i maštovit tekst koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim, a kojeg na scenu HNK donosi redateljica Helena Petković.

Drama