Tomislav Zajec Nestajanje 140 min

Nestajanje

Autorski tim

Redateljica

Dora Ruždjak Podolski

Dramaturginja

Emma Kliman (studentica ADU, volonterka)

Jezična savjetnica

Ines Carović

Scenograf

Stefano Katunar

Kostimografkinja

Manuela Paladin Šabanović

Skladatelj

Stanislav Kovačić

Oblikovatelj svjetla

Elvis Butković

Suradnica za scenski pokret

Una Štalcar Furač

Asistentica redateljice

Tea Ćorluka (studentica ADU, volonterka)

Asistentica scenografa

Aleksandra Vukićević

Asistent scenografa

Lovro Ivančić

Asistentica kostimografkinje

Tihana Cizelj

Ansambl predstave

Karlo

Krešimir MIKIĆ

Vjera, njegova žena

Nina VIOLIĆ

Tea

Iva MIHALIĆ

Marko

Marin KLIŠMANIĆ

Ana

Iva JERKOVIĆ OREŠKI

Alisa

Lana BARIĆ

Baka, Gazdarica, Katica

Ksenija MARINKOVIĆ

Policajac

Ivan JONČIĆ

Dečko s ekrana

Marin STEVIĆ

Vozač

Alen ŠALINOVIĆ

Dječak

Ruben Carović

INSPICIJENT

Inspicijent

Antonio MRZLIĆ

Šaptačica

Danijela ZOBUNĐIJA

Premijera

19.01.2024

Dramski tekst "Nestajanje" Tomislava Zajeca priča je o suvremenoj obitelji koja naoko djeluje skladno, no ispod površine se naziru pukotine koje polako otkrivaju što se dogodilo u prošlosti. Karlo (Krešimir Mikić), ugledni znanstvenik i uzoran suprug i otac, krije svoju pravu, predatorsku prirodu. Njegov krimen otkriva se kroz odnos s Markom (Marin Klišmanić), dječakom oštećenog sluha koji se polako pretvara u osobu koja nestaje.

Komentar redateljice Dore Ruždjak Podolski

Nestajanje je najkompletniji tekst Tomislava Zajeca. Njegova dramaturgija isprepliće scene, emocije i stanja koja se usidruju u lica. Više je likova prisutno na sceni, ali ona nisu nužno u istom prostoru, a kamoli vremenu. To je uvijek veliki izazov za redatelja, ali u ovom slučaju mi je bilo najmanji problem naći uporište u Zajčevim zadatostima.

Komad se bavi tajnama koje nosimo u sebi, društvenim i socijalnim maskama i koliko su nam zapravo važne te što se događa kada maske nužno padaju u vodu. Govori i o poremećaju ličnosti i devijacijama. Kako bi glumci i cijeli umjetnički tim shvatili svijet terapeutike, u procesu im je pomogla i klinička psihologinja Iva Žegura.

Zajec je napisao izvanredno sva ženska lica. Osobno sam se pronašla u svakoj od njih. Žene su u ovom slučaju zapravo žrtve okolnosti, a Zajec im daje točno onu poziciju koju danas imaju u društvu.

Sukob dva muška lika, Karla i Marka, toliko je jak da mi se čini da takav muški duel u dramskoj literaturi nismo imali od Gospod Glembajevih.”

Praizvedbom ovoga teksta koji je dobio drugu nagradu „Marin Držić“ za najbolje dramsko djelo za 2021. godinu Drama HNK u Zagrebu nastavlja predstavljati autore koji se sustavno i bez uljepšavanja bave našom svakodnevicom te otvaraju važna pitanja o ljudskim poremećajima i traumama za koje kao društvo često nemamo razumijevanja.

Drama