Wolfgang Amadeus Mozart Così fan tutte

Così fan tutte

Autorski tim

Dirigent

Valentin Egel

Redatelj

Alessio Pizzech

Scenograf

Andrea Stanisci

Kostimograf

Alessio Rosati

Oblikovatelj svjetla

Valerio Tiberi

Asistenti dirigenta

Darijan Ivezić, Ivan Šćepanović

Asistentica redatelja

Kristina Grubiša

Asistentica kostimografa

Ana Trišler

Asistentica scenografa

Andrea Lipej

Prijevod libreta

Marina Glavaš

Autor i izvođač oslikanog prospekta Napulja

Gregor Smukovič, ak. slikar

Ansambl predstave

FIORDILIGI

Darija Auguštan, Josipa Lončar, Josipa Gvozdanić (studijski)

DORABELLA

Emilia Rukavina, Iva Krušić

GUGLIELMO

Davor Nekjak, Robin Červinek, Marin Čargo (studijski)

FERRANDO

Filip Filipović, Bryan Lopez Gonzalez

DESPINA

Marija Kuhar Šoša, Josipa Bilić, Petra Cik (studijski)

DON ALFONSO

Marco Bussi, Pietro Di Bianco

ORKESTAR I ZBOR OPERE HRVATSKOGA NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU

Inspicijentice

Aleksandra Ćorluka, Zrinka Petrušanec

Šaptačica

Marija Dražančić

Koncertne majstorice

Mojca Ramušćak, Vlatka Peljhan

Umjetnička voditeljica opernog studija

Nina Cossetto

Korepetitori

Helena Borović, Darijan Ivezić

Premijera

09.02.2024

Koprodukcija Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i SNG Opere in baleta Ljubljana

Je li ženska vjernost uistinu poput ptice feniks — o kojoj se govori, ali je nitko nikada nije vidio — propituje ova Mozartova opera iz 1790. Već sam naslov Tako čine sve, možda i nudi odgovor na glavno pitanje. Così fan tutte posljednja je opera koju je Mozart skladao u suradnji s libretistom Lorenzom da Ponteom. Vjeruje se kako je sam austrijski car Josip II. predložio Mozartu da sklada operu na temu ženske vjernosti. Mozart i Da Ponte preuzeli su temu zaručničke zamjene iz tekstova iz 13. stoljeća, a neke od varijanti takvoga sižea nalaze se u Boccacciovim novelama Dekameron, nekim Shakespeareovim dramama itd. Radnja počinje u kavani, gdje dva oficira javno izjavljuju kako će im njihove zaručnice biti vjerne. Don Alfonso je skeptičan i predlaže okladu kojom će im dokazati suprotno. Oficiri se pretvaraju kako idu u rat, prerušavaju se i time pokreću niz intriga kojima će se otkriti razni aspekti ljubavi, zavođenja, koketiranja s prijevarom i smiješnih situacija u kojima saznajemo koliko svako ljudsko biće ima ili nema snage othrvati se prevari. Iako ova opera nije u prošlosti svrstavana među Mozartove vrhunce, u dvadesetom stoljeću postala je nezaobilazni dio repertoara svih velikih svjetskih opernih kuća. Opera Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu premijerno će izvesti ovo Mozartovo djelo velike glazbene ljepote pod ravnanjem maestra Valentina Egela i u režiji Alessia Pizzecha.

Opera