Ambroise Thomas Hamlet -staro

Hamlet -staro

Kreativni tim

Dirigent

Hervé Niquet

Redatelj i scenograf

Michiel Dijkema

Kostimografkinja

Claudia Damm

Koreograf

Leo Mujić

Oblikovatelj svjetla

Bas Berensen

Suradnik koreografa

Igor Barberić

Asistent dirigenta

Simon Dešpalj

Asistentica redatelja

Jasna Žarić

Asistent scenografa

Ante Serdar

Asistentica kostimografkinje

Petra Dančević

Zborovođa

Baletni majstor

Mateja Pučko Petković

Ansambl predstave

KLAUDIJE

Luciano Batinić / Ozren Bilušić / Berislav Puškarić

GERTRUDA

Diana Hilje / Kristina Kolar / Dubravka Šeparović Mušović

HAMLET

George von Bergen / Davor Radić / Alen Ruško (studijska uloga)

POLONIJE

Saša Ivaci / Robert Palić

OFELIJA

Gorana Biondić / Ivana Lazar

LAERT

Domagoj Dorotić / Nikša Radovanović

HORACIJE

Ozren Bilušić / Henrik Šimunković

MARCEL

Marko Cvetko / Tvrtko Stipić

1. GROBAR

2. GROBAR

DUH MRTVOG KRALJA

GLUMCI

SAKSOFONIST

Nikola Fabijanić

ROSENCRANTZ

Hrvoje Meštrov

GUILDENSTERN

Saša Tomić

BALET

Milka Hribar Bartolović, Silviu Tanase, Iva Vitić Gameiro, Guilherme Gameiro Alves, Natalia Kosovac, Edgar Castillo / Simona Unterajter, George Baldovin

ORKESTAR I ZBOR OPERE HRVATSKOGA NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU

Koncertni majstori

Mojca Ramušćak, Vlatka Peljhan

Umjetnički voditelj studija uloga

Saša Britvić

Korepetitori

Vjekoslav Babić, Darjana Blaće Šojat, Helena Borović, Nina Cossetto, Silvana Čuljak

Inspicijentice

Aleksandra Ćorluka, Dinka Lozić, Zrinka Petrušanec

Šaptačica

Marija Dražančić

Premijera

19.11.2011

Libreto prema francuskoj adaptaciji Shakespearovog Hamleta, Alexandrea Dumasa oca i Paula Meuricea, napisali Michel Carré i Jules Barbier.

Francuski kompozitor Ambroise Thomas pripada skupini kompozitora dobitnika nagrade Grand Prix de Rome (uključujući Gounoda i Bizeta), revolucionarnih u vrijeme nastajanja, a potom proglašenih staromodnima od brojnih muzikologa i kritičara. Premijerna publika 1868. godine nije bila uznemirena skladateljevim odstupanjem od predloška najpoznatije Shakespeareove drame. Danas, nakon nekoliko generacija intelektualnog purizma, svjesni smo kako je obaveza prema velikom pjesniku i dramatičaru daleko manja od one prema libretistima, kompozitoru i suvremenoj publici koja zavređuje upoznati ovo inventivno djelo jer je Thomasova glazba puno zanimljivija od ugleda koji joj se pripisuje. Prvom izvedbom Hamleta u Hrvatskoj obilježit ćemo 200. godišnjicu skladateljevog rođenja.

Opera