Giacomo Puccini Lastavica 150 min

Lastavica

Autorski tim

Dirigent

Simon Krečić

Redatelj, scenograf i kostimograf

Hugo de Ana

Oblikovatelj svjetla

Valerio Alfieri

Zborovođa

Luka Vukšić

Koreograf i asistent redatelja

Michele Cosentino

Asistent dirigenta

Matija Fortuna

Suradnica kostimografa

Cristina Aceti

Asistentica kostimografa

Mia Rejc Prajninger

Asistentica scenografa

Nathalie Deana

Ansambl predstave

Magda de Civry

Darija Auguštan/ Nina Franulović (cover)

Lisette

Marija Kuhar Šoša, Josipa Bilić (cover)

Ruggero Lastouc

Stjepan Franetović, Damir Klačar (studijski)

Prunier

Martin Sušnik, Matic Zakonjšek (studijski)

Rambaldo Fernandez

Périchaud

Marin Čargo

Gobin

Crébillon

Benjamin Šuran

Yvette

Josipa Bilić

Bianca

Josipa Gvozdanić

Suzy

Helena Lucić Šego

Georgette

Barbara Pijetlović

Gabriella

Dea Quivlaku

Lolette

Nela Katalenić Klinar

Butler

Jurica Jurasić Kapun

Glas

Nikolina Hrkać

Plesači kod Bulliera

Indi Cecić Turčinov, Raffaella De Luca, Ela Đimoti, Gendis Putri Kartini, Antonio Knežević, Lucija Kukor, Mateja Miković, Mario Nebosenko, Lucija Nemarnik, Dora Sarikaya, Domagoj Sertić, Vid Vugrinec

ORKESTAR I ZBOR OPERE HRVATSKOGA NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU

Inspicijentice

Aleksandra Ćorluka, Zrinka Petrušanec

Šaptačica

Marija Dražančić

Koncertne majstorice

Mojca Ramušćak, Vlatka Peljhan

Umjetnička voditeljica opernog studija

Nina Cossetto

Korepetitori

Vjekoslav Babić, Helena Borović, Ante Sladoljev

Premijera

21.10.2021

Praizvedba

17.03.1917

Orkestralni aranžman: Francis Griffin

www.ReducedOperaOrchestrations.info

 Libreto- Giuseppe Adami, prema njemačkome libretu Alfreda Marie Willnera i Heinza Reiharta

Lastavica, La rondine, praizvedena u Monte Carlu 1927., ostala je manje poznato Puccinijevo djelo iz zrele faze. Puccini je partituru na libreto Giuseppea Ademija dovršio 1916. poslije dvije godine rada, a praizvedena je u Salle Garnier u Monte Carlu 27.ožujka 1917. Operu je izvorno naručio bečki Karltheater; međutim, izbijanje Prvog svjetskog rata spriječilo je da se premijera tamo i održi. Izdavač Ricordi, na čelu kojega je tada Giulijev sin Tito, odbio je izdati partituru opere, etiketirajući je kao lošega Lehara. Njihov suparnik, Lorenzo Sonzogno, uzeo je partituru i dogovorio prvu izvedbu u neutralnome Monacu. Puccini je nastavio raditi na reviziji ove, svoje najmanje poznate zrele opere, sve do svoje smrti. Lastavica je u početku bila zamišljena kao opereta, ali je Puccini eliminirao govorni dijalog, čineći djelo oblikom bliže operi. Jedan od suvremenih recenzenata opisao je djelo kao kontinuiranu tkaninu ushićenih melodija valcera, privlačnih melodija u pop stilu i nostalgične ljubavne glazbe, a radnju okarakterizirao kao recikliranje likova i događaja iz djela poput Traviate i Šišmiša.

Opera