Ero s onoga svijeta, najuspješnije i najpopularnije operno djelo Jakova Gotovca, od praizvedbe u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu 1935. gotovo ne silazi s repertoara nacionalnih kazališnih kuća. Glazbeni kolorit, bujna orkestracija, pjevne vokalne linije koje teku bez prekida te živahni ritmovi usko su povezani s iznimnim libretom Milana Begovića prepunim duhovitih i domišljatih stihova. Glavni je lik i pokretač radnje Mića, mladić iz bogate seoske obitelji u Dalmatinskoj zagori. Dok pokušava pronaći djevojku kojom bi se oženio, prikazuje se kao siromah i predstavlja kao Ero s onoga svijeta jer želi biti siguran da ga odabranica Đula iskreno voli. Efektan baletni finale furiozna tempa oda je pučkom načinu života u kojemu je u prvom planu glazba prožeta etnosom dalmatinskog zaleđa. Taj vječiti mladić u režiji Krešimira Dolenčića na repertoaru je neprekidno već više od tri desetljeća.
Dvadeset pet godina ta predstava stiliziranih folklornih okvira neprekidno je na repertoaru, prikazana 146 puta. U njoj se izmijenilo mnoštvo solista u glavnim ulogama, od kojih je dio nazočio svečanoj izvedbi 2. svibnja, i bio predstavljen publici…— Vijenac
Vječni mladić!— Vijenac
Skandiranje, uzvici, ustajanje, oduševljenje… sve to u čast 80. rođendana Ere s onoga svijeta.— Jutarnji list