Georges Bizet Carmen

Carmen

Kreativni tim

Dirigent

Marcello Mottadelli, Josip Šego

Redatelj, scenograf i video dizajn

Arnaud Bernard

Kostimografkinja

Carla Galleri

Oblikovateljica svjetla

Fiammetta Baldiserri

Jezična savjetnica

Sanja Ivić

Suradnik za režiju

Yamala-Das Irmici

Prijevod libreta

Zlatko Wurzberg

Zborovođa

Luka Vukšić

Ansambl predstave

CARMEN

Dubravka Šeparović Mušović, Sofia Ameli Gojić, Jelena Kordić, Ivana Srbljan

DON JOSÉ

Mikheil Sheshaberidze

ESCAMILLO

Siniša Hapač, Davor Radić

MICAELA

Lana Kos, Valentina Fijačko Kobić, Darija Auguštan

ZUNIGA

Siniša Štork

FRASQUITA

Marta Schwaiger, Ana Zebić Kostel

MERCÉDÈS

Josipa Gvozdanić, Tena Lončarević

DANCAIRE

Ivan Šimatović, Jurica Jurasić Kapun

REMENDADO

Tvrtko Stipić, Ivo Gamulin

MORALES

Florian Tavić, Davor Nekjak

MANUELITA

Barbara Novković Novak, Lovorka Puk Tomić

ORKESTAR I ZBOR OPERE HRVATSKOGA NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU

Koncertne majstorice

Vlatka Peljhan, Mojca Ramušćak

Korepetitori

Vjekoslav Babić, Helena Borović, Nina Cossetto, Silvana Čuljak

Inspicijentice

Aleksandra Ćorluka, Zrinka Petrušanec

Šaptačica

Marija Dražančić

Dirigent: MARCELLO MOTTADELLI, JOSIP ŠEGO

Redatelj: ARNAUD BERNARD

 Vječno aktualna Bizetova opera o ljubavi i slobodi vrlo je dobro poznata i onima koji nisu uobičajena operna publika ponajviše zbog strastvene ljubavne priče, blistavo napisanih arija i prizora koji suptilno citiraju španjolski folklor. Djelo je nastalo prema istoimenoj,  ne osobito prihvaćenoj, pripovijetki Prospera Mériméea temeljenoj na istinitoj dramatičnoj i romantičnoj priči s primjesama surova realizma, o ljubavnome trokutu Ciganke Carmen, vojnika Don Josea i toreoadora Escamilla. Likovi u kojima su oslikane tajnovite dubine ljudske psihe, eros kakav su osjećali stari; zavodljiv, razigran, zajedljiv, demonski, neobuzdan ( F. Nietzsche) i fatalna strast među njima pokreću dramsku radnju, vodeći je ka neminovnom tragičnom završetku. Iako je opera na praizvedbi 3. ožujka 1875. u Parizu doživjela fijasko, daljnji put Bizetove Carmen, za koju su libreto napisali  H. Meilhac i L. Halévy, bio je  vrtoglav uspon djela do svjetske slave, da bi je danas gotovo svi smatrali vrhuncem opernoga stvaralaštva. Latinski prijevod imena naslovne junakinje znači pjesma, odnosno začarana pjesma ili proročanski izraz koja briše granice između svjetova; pjesmom između teksta i glazbe, začaranom poemom između stvarnosti i fantazije, proročanstvom granice epoha. Našavši svoj put do najširih slojeva publike, opera je postala apsolutnim bestsellerom i neizostavnim dijelom repertoara svake operne kuće. U svijetu, Carmen je izvođena više i češće od svih ostalih opernih naslova, a pojedine arije poput  habanere, seguidille ili toreadorove arije moguće je uspoređivati s najvećim glazbenim hitovima  našega doba. A brojne preradbe, adaptacije te mnoga različita umjetnička djela inicirana tom operom, jasno govore kako se radi o posve iznimnom djelu. 

MARCELLO MOTTADELLI je odmah poslije završenog studija orgulja i kompozicije na milanskome Konzervatoriju Giuseppe Verdi 1999. godine započeo profesionalnu karijeru kao šef dirigent Simfonijskog orkestra u Bernu i tamošnjem Stadtheatreu. Od 2001. godine redovito kao dirigent gostuje u američkim opernim kazalištima te diljem Europe. Od početka sezone 2018./19. ravnatelj je Opere HNK u Zagrebu.

JOSIP ŠEGO (1974.), studij dirigiranja završio je  na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji i odmah poslije diplome u zagrebačkoj je Operi angažiran kao korepetitor, a 2005. dobiva status dirigenta. Ravna mnogim izvedbama opernoga i baletnog repertoara Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.

ARNAUD BERNARD, nakon uspješne violinističke karijere, od 1986.  sve više se posvetio opernoj režiji, postavivši do sada 60-ak opernih naslova diljem svijeta.U zagrebačkome HNK na scenu je postavio Puccinijeve Triptih 2008. i  La Bohème 2009. i Verdijeve Falstaffa 2009. i Trubadura 2019.

Vezane novosti

Opera