HNK - NORMA

Vincenzo Bellini NORMA 180 min

NORMA

Autorski tim

Dirigenti

Pier Giorgio Morandi, Josip Šego

Redateljica

Dora Ruždjak Podolski

Scenografkinja

Paola Lugarić Benzia

Kostimografkinja

Manuela Paladin Šabanović

Koreografkinja

Ana Mrak

Oblikovatelj svjetla

Elvis Butković

Asistent dirigenta

Giuseppe Ler

Asistentica redateljice

Mirta Mikloušić

Asistentica scenografkinje

Nika Vojvoda

Asistentica kostimografkinje

Tihana Cizelj

Zborovođa

Luka Vukšić

Prijevod libreta

Jasna Žarić

Podjela

Pollione

Filip Filipović, Tomislav Mužek

Oroveso

Luciano Batinić, Ivica Čikeš, Ante Jerkunica

Norma

Martina Gresia, Nataša Kátai, Selene Zanetti

Adalgisa

Emilia Rukavina, Roxana Constantinescu, Iva Krušić (studijski)

Clotilde

Petra Cik, Josipa Gvozdanić, Hana Ilčić

Flavio

Ivo Gamulin, Lovre Gujinović, Josip Švagelj

Djeca

Noel Babenko / Viktor Lovinčić / Toma Radić / Niko Topalušić

Glumica

Veronika Mach / Rebecca Agić

Orkestar i zbor opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu

Inspicijentice

Aleksandra Ćorluka, Zrinka Petrušanec

Šaptačica

Marija Dražančić

Koncertni majstori

Mojca Ramušćak, Zvonimir Krpan

Voditelj studija opernih uloga

Darijan Ivezić

Voditeljica korepetitora

Nina Cossetto

Korepetitorice

Helena Borović, Hui Won Lee

Premijera

24.10.2025

Norma Vincenza Bellinija, praizvedena 1831. u milanskoj Scali, jedno je od stožernih i najvrednijih djela talijanskog belkanta. Skladana prema libretu Felicea Romanija napisanom prema tragediji Alexandrea Soumeta, ta opera sadržava priču o galskoj svećenici Normi, duhovnom vođi naroda, koja skriva zabranjenu ljubav prema Rimljaninu Pollioneu i djecu rođenu u njihovoj vezi. Kad otkrije da je izdana i kao žena i kao vođa, Norma se ne osvećuje, već podnosi žrtvu poput velike junakinje grčke tragedije. Bellini oblikuje priču dugim lirskim frazama, suptilnim orkestralnim tkivom i jednostavnošću melodije koja često svjedoči o dubokom proživljavanju ugođaja u tekstu. Najpoznatija arija, Casta diva, molitva Mjesečevoj božici, postala je antologijski simbol cijele opere i belkanta.

Norma je složen ženski lik koji ujedinjuje moć i ranjivost, ulogu velike svećenice i majke, junaštvo i žrtvu. Na praizvedbi je dočekana mlako, ali već nakon nekoliko izvedaba osvojila je srca slušatelja. Među onima koji su u njoj odmah prepoznali remek-djelo bio je i mladi Richard Wagner. Bellinijeva glazba ne poseže za dramatičnim efektima, već za lirskom kontemplacijom te eteričnim i prozračnim melodijama. Danas se Norma drži jednim od najtežih, ali i
najuzvišenijih izazova za operne kuće – svaka nova Norma postaje mjera vokalne i dramske veličine.

Normu je režirala Dora Ruždjak Podolski, jedna od vodećih redateljica na hrvatskoj opernoj sceni, a glazbeno je vodstvo preuzeo Pier Giorgio Morandi, talijanski maestro svjetskog ugleda, šef dirigent Opere HNK-a u Zagrebu koji je zahvaljujući bogatom iskustvu i posvećenosti opernoj tradiciji spiritus movens u razvoju Opere zagrebačkog HNK-a.

Opera