Baletni diptih Žar-ptica / Petruška posveta je Igoru Stravinskom, jednom od najvećih skladatelja svih vremena, i revolucionarnom pokretu Ballets russes Sergeja Djagileva koji je oblikovao baletni izraz na početku 20. stoljeća i ostavio dubok trag sve do danas. Iznimna je vrijednost ove inscenacije poznatih baleta neobičan i odvažan spoj dviju različitih poetika uglednih koreografa Maše Kolar i Edwarda Cluga koji su pružili vlastite interpretacije bezvremenih priča iz ruskoga folklora. Oba se baleta odlikuju inovativnim promišljanjem kanonskoga baletnog djela i nekonvencionalnih glazbenih partitura u koje su koreografi upisali vlastiti rukopis i stilska obilježja suvremenosti, no nisu zaboravili na doprinos počesto zaboravljanog Mihaila Fokina koji je koreografirao ta dva baleta 1910-ih godina.
Maša Kolar reinterpretira priču preuzetu iz folklora, rusku bajku o čarobnom stvorenju žar-ptici, te razrađuje jezgrovit koncept služeći se suitom Stravinskog iz 1919. kao apstrahiranom verzijom originalne glazbe baleta. Taj odabir rezultira podjednako apstrahiranom novom pričom s izmijenjenim odnosima moći između ptica i princa Ivana zalutalog u čarobni vrt usred noći. U ovoj inačici Žar-ptice naglašava se dominacija tog stvorenja nad princom koji se na kraju potpuno podčinjava žar-ptici.
U novoj interpretaciji Petruške Edward Clug otvara polemiku s izvornikom, ostavštinom Fokina i Stravinskog, te tradicijom trupe Ballets russes obogaćujući je vlastitom vizijom. Rezultat je balet sofisticirane estetike i snažnoga kolorita koji i vizualnim i plesnim segmentom evocira duh trupe Ballets russes. Cluga okupira univerzalnost priče o nesretnom lutku koji, vođen ljubavnom žudnjom za nevjernom Balerinom, žrtvuje svoje beživotno biće. Ova priča snažno korespondira s današnjicom u kojoj je pojedinac nerijetko okružen neznanjem u svijetu živućih lutaka.