Miroslav Krleža - Leo Mujić Gospoda Glembajevi

Gospoda Glembajevi

Kreativni tim

Koreograf, redatelj, autor libreta i glazbenog izbora

Leo Mujić

Glazba

Ludwig Van Beethoven, Sergej Rahmanjinov

Umjetnički savjetnik

Vlaho Bogišić

Dramaturški suradnik

Ivan Leo Lemo

Scenograf

Stefano Katunar

Kostimografkinja

Manuela Paladin Šabanović

Oblikovatelj svjetla

Aleksandar Čavlek

Oblikovatelj zvuka

Svebor Zgurić

Baletna majstorica, asistentica koreografa

Suzana Bačić

Asistentica scenografa

Aleksandra Ana Buković

Asistentica kostimografkinje

Mia Rejc Prajninger

Ansambl predstave

NACI (IGNJAT JACQUES) GLEMBAY, industrijalac i bankar

CHARLOTTA BARUNICA CASTELLI-GLEMBAY, njegova druga legitimna supruga

Dr. phil. LEONE GLEMBAY, sin Ignjata i prve supruge Irene Basilides-Danielli-Glembay

SESTRA ANGELIKA GLEMBAY, dominikanka, rođena baronesa Beatrix Zygmuntowicz Gorjanski, supruga najstarijega sina Ivana Glembaya

Catarina Meneses / Rieka Suzuki / Pavla Pećušak

Dr. iuris PUBA FABRICZY-GLEMBAY, advokat, pravni savjetnik firme Glembay Ltd.

TITUS ANDRONICUS FABRICZY-GLEMBAY, Ignjatov rođak i Pubin otac, umirovljeni veliki župan

Dan Rus / Eugen Dobrescu

Dr. med. PAUL ALTMANN, obiteljski liječnik

Dr. theol. et phil. ALOJZIJE SILBERBRANDT, informator baruničina sina i njezin ispovjednik

VON BALLOCSANSZKY, ulanski Oberlieutenant, jedan od baruničinih ljubavnika

OLIVER GLEMBAY, sin barunice Castelli i bankara Glembaya

IVAN GLEMBAY, stariji sin Irene Basilides-Danielli i Ignjata Glembaya

Eugen Dobrescu / Balint Rauscher

FANIKA CANJEG, nevjenčana supruga sina stare ubogarke Rupert

Iva Vitić Gameiro / Marta Kanazir

IRENA BASILIDES-DANIELLI, prva supruga Ignjata Glembaya

ALISA GLEMBAY, kći Irene Basilides-Danielli i Ignjata Glembaya

BARUN CASTELLI, prvi Charlottin suprug, konjovlasnik

CHARLOTTINA MAJKA

BARUN ZYGMUNTOWICZ, mladić u kojega je Alisa zaljubljena, jedan od baruničinih ljubavnika

LOVAČKI OFICIR, baruničin ljubavnik, zbog kojega je barun Castelli skončao brak

ALOJZ SKOMRAK, dnevničar u Karitativnom savezu kojim predsjeda barunica Castelli

NOVINAR

FRANZ, kamerdiner

KATICA, baruničina sluškinja

ANITA, baruničina sobarica

ANSAMBL

Sabrina Feichter, Tamlyn Higgins, Marta Kanazir, Asuka Maruo, Mutsumi Matsuhisa, Miruna Miciu, Dunja Novković, Lucija Radić, Cristiana Rotolo, Rebecca Smith, Valentina Štrok, Atina Tanović / Ivančica Alajbeg, Daria Brdovnik Bukvić, Saya Ikegami, Maja Šehić, George Baldovin, Gianmarco Beoni, Tomaž Golub, Adam Harris, Duilio Ingraffia, Ovidiu Muscalu / Eugen Dobrescu, Kornel Palinko, Simon Yoshida

SLUŠKINJE

SLUGE / POLICAJCI / BOLNIČARI

Siniša Bosnar, Ioan Dumitru Moga

OBITELJSKI PORTRETI

Franz Ferdinand

Terezija Foringaš Meško

Angelika Bárbróczy

Franz Glembay

Patricija Ludviga

Ignac Glembay, mlinar

Rupertica

Angelika

Inspicijentica

Glazbena voditeljica

Ljudmila Šumarova

Glazbeni korepetitor

Liliana Zaveršnik, Teo Visintin

Praizvedba

30.05.2017

Neoklasicistički balet o propasti jedne agramerske patricijske obitelji

Najslavnije dramsko djelo Miroslava Krleže Gospoda Glembajevi u protekloj je sezoni prvi put doživjelo svoju baletnu inačicu na odabranu glazbu Ludwiga van Beethovena i Sergeja Rahmanjinova. No, baletna je priča počela ranije nego što piše u dramskom tekstu jer je koreograf, redatelj i autor libreta Leo Mujić, stvarajući ovo scensko djelo, zagrabio i u prozne tekstove Miroslava Krleže iz ciklusa O Glembajevima. Prije poznatih događaja koji kulminiraju na proslavi jubileja Banke Glembay Ltd., doznajemo mnoge pojedinosti iz života poznatih likova koje su dovele do potpuna sloma jedne agramerske patricijske obitelji. Leone koji nije nastavio obiteljski biznis nego se okrenuo umjetnosti, u Zagreb se vraća poslije jedanaest godina i ne može odoljeti da ironično ne komentira mračnu obiteljsku povijest koja je započela zločinom počinjenim 1790., a nastavlja daljnjim kriminalnim poslovnim i životnim transakcijama, praćenim teatralnim sredstvima degeneracije. Od praizvedbe drame u zagrebačkome Hrvatskom narodnom kazalištu s golemim uspjehom, djelo je postalo jednom od najizvođenijih Krležinih drama uopće, a kakva sudbina očekuje njegovu baletnu inačicu u budućnosti ostaje tek vidjeti. No, posezanje za jednom toliko poznatom temom hrvatske literature bio je velik izazov ne samo za koreografa, njegove suradnike i cjelokupan ansambl, nego i za one koji dobro poznaju ovu literarnu obitelj.

Glembajeve čitam kroz emocije, zanimaju me odnosi među likovima, karakteri, njihovi fetiši, sustav vrijednosti, sukob oca i sina, ovisnost o majci i opčinjenost maćehom… Upravo to balet sjajno prenosi… prevodeći u baletno djelo jednu od najznačajnijih hrvatskih drama. (Leo Mujić)— Večernji list
Mujić je nedvojbeno veliki majstor skupne plesne kombinatorike iz koje se neprestance stvaraju uvijek nove likovne senzacije. Muzikalnost najrazličitijih formacija koristi svaku notu, uvijek je u funkciji bez imalo praznog hoda, a to ansambl i te kako osjeća i pleše kao da je on u glavnoj ulozi.— Jutarnji list

Vezane novosti

Balet