Antonín Dvořák RUSALKA 165 min

RUSALKA

Autorski tim

Dirigenti

Srba Dinić, Andrej Vesel

Redateljica

Caterina Panti Liberovici

Scenografkinja

Lara Cannito

Kostimografkinja

Alessandra Garanzini

Oblikovateljica svjetla

Chiara Lussignoli

Koreografkinja

Anna Laura Miszerak

Zborovođa

Luka Vukšić

Asistent dirigenta

Andrej Vesel

Asistentica redateljice

Kristina Grubiša

Asistentica scenografkinje

Nika Vojvoda

Asistentica kostimografije

Ana Trišler

Jezična savjetnica

Slavomira Ribarova

Ansambl predstave

Rusalka

Valentina Fijačko Kobić, Josipa Lončar, Marija Lešaja (studijska uloga)

Princ

Tomislav Mužek, Domagoj Dorotić, Stjepan Franetović

Vodenduh

Luciano Batinić, Youngkug Jin, Toni Nežić

Ježibaba, vještica

Dubravka Šeparović Mušović, Martina Mikelić, Tena Lebarić Rašković (studijska uloga)

Strana kneginja

Sofija Petrović, Marta Musap

Lugar

Josip Švagelj, Ladislav Vrgoč

Lovac

Ivo Gamulin, Lovre Gujinović

Kuhar

Petra Cik, Josipa Gvozdanić

Prva vila

Gabriela Hrženjak, Marija Ticl, Petra Cik (studijska uloga)

Druga vila

Mia Domaćina Topalušić, Marija Lešaja

Treća vila

Margareta Matišić, Iva Krušić

Djevojčica

Laura Čerina, Korina Mlinarić

Mladenka

Laura Anić-Kaliger, Korina Mlinarić

Majka

Veronika Mach, Korina Mlinarić

ORKESTAR I ZBOR OPERE HRVATSKOGA NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU

Inspicijentice

Aleksandra Ćorluka, Zrinka Petrušanec

Šaptačica

Marija Dražančić

Koncertni majstori

Mojca Ramušćak, Zvonimir Krpan

Voditelj studija opernih uloga

Darijan Ivezić

Voditeljica korepetitora

Nina Cossetto

Korepetitorice

Helena Borović, Hui Won Lee

Više od svega na svijetu vodena nimfa Rusalka žudi za tim da postane ljudsko biće kako bi osvojila srce mladoga Kneza. Međutim, ta želja ima svoju cijenu i suočava malu nimfu s pitanjem: Je li san vrijedan najveće žrtve? Ako Rusalka postane ljudsko biće, izgubit će dar govora, a ako Knez prezre njezinu ljubav, oboje će biti zauvijek prokleti. Rusalka je najpoznatija opera češkog romantičara Antonína Dvořáka, skladana prema bajkovitu libretu Jaroslava Kvapila. Legende o rusalkama, riječnim duhovima, odnosno nedobrohotnim vodenim djevojkama iz slavenske mitologije, u svojim su bajkama zapisali Dvořákovi suvremenici, poznati češki pisci Karel Jaromír Erben i Božena Němcová.

Nadahnuće za libreto Kvapil je pronašao u bajci Mala sirena Hansa Christiana Andersena čija je radnja u glavnim crtama identična onoj u Dvořakovoj operi, ali i u pripovijetki o Undini njemačkog pjesnika Friedricha de la Motte Fouquéa i simbolističkoj drami Potonulo zvono Gerharta Hauptmanna. Snoviti ugođaj te „tužne, moderne bajke”, kako ju je opisao sam libretist, nadahnuo je Dvořáka na skladanje poetične i senzualne impresionističke glazbe prepune melodijske imaginacije i vrsne orkestracije, poput sugestivne igre valova i odsjaja mjesečine na površini jezera. U Dvořákovoj Rusalki, u primjeni lajtmotiva, čujni su i odjeci wagnerizma, ali i skladateljevo umijeće kontrastiranja.

Dvořák posve različitim izražajnim sredstvima prikazuje dva suprotstavljena svijeta, vilinski i ljudski, a jedinstvenim melodijskim linijama postiže začudan kontrast između eterične Rusalke i strastvene Kneginje. Na taj način Dvořák podcrtava tezu iz Kvapilova libreta o nemogućnosti spajanja dvaju svjetova i sudbini pojedinca koji, zbog izlaska iz svojeg svijeta, biva izbačen iz oba.

Režiju Dvořákove opere bajke potpisuje talijanska operna redateljica Caterina Panti Liberovici.

Opera