Claude Debussy Pelléas i Mélisande

Pelléas i Mélisande

Kreativni tim

Libreto

Prema drami Mauricea Maeterlincka libreto napisao Claude Debussy

Dirigent

Pascal Rophé

Redatelj, scenograf

Stéphane Braunschweig

Kostimograf

Thibault Vancraenenbroeck

Oblikovateljica svjetla

Marion Hewlett

Asistent dirigenta

Asistent redatelja

Georges Gagneré

Studij zbora

Nina Cossetto

Produkcija

Predstava kazališta Opéra Comique premijerno izvedena 14. lipnja 2010. u kazalištu Opéra Comique

Ansambl predstave

PELLÉAS

Elliot Madore

MÉLISANDE

Karen Vourc'h

GOLAUD

Lionel Peintre

ARKEL

GENEVIÈVE

YNIOLD

Dima Bawab

DOKTOR / PASTIR

ORKESTAR I ZBOR OPERE HRVATSKOGA NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU

Koncertni majstori

Marco Graziani, Vlatka Peljhan, Mojca Ramušćak

Umjetnički voditelj studija uloga

Saša Britvić

Korepetitori

Vjekoslav Babić, Helena Borović, Nina Cossetto, Silvana Čuljak, Darijan Ivezić

Inspicijentice

Aleksandra Ćorluka, Zrinka Petrušanec

Šaptačice

Marija Nacevska, Gordana Nikić

Premijera

12.05.2015

U čudnoj šumi, u nekom simbolističkom pejzažu princ Golaud pronalazi tajanstvenu, izgubljenu mladu ženu Melizandu i odvodi je na dvor svojega djeda, kralja Arkela. Njih dvoje se vjenčaju, a mlada ljepotica Melizanda osvoji simpatije cijeloga dvora. No, putevi srca nisu predvidivi, pa se Melizanda zaljubi u Peleasa, muževa polubrata, čime izazove Golaudovu ljubomoru. Dvoje ljubavnika tajno se sastaju kod fontane u kojoj Melizanda izgubi svoj vjenčani prsten, a Golaud obuzet sumnjama šalje svojega sina Yniolda da ih prati. Svjestan opasnosti Peleas odluči napustiti dvorac i dogovara posljednji sastanak s Melizandom, na kojemu oboje priznaju jedno drugome ljubav. U tom trenu, Golaud, koji ih je prisluškivao, lud od ljubomore ubije Peleasa i rani Melizandu. Ona poslije rađa pretjerano malu kćer i ubrzo nakon porođaja umre, a Golaud od nje do posljednjeg časa očekuje pravu istinu.

Peleas i Melizanda opera je u pet činova velikoga francuskog impresionističkog skladatelja Claudea Debussyja. Iako je to jedina Debussyjeva dovršena opera, ona vrlo jasno slijedi skladateljeve zamisli o idealnom opernom djelu. Sam autor govori kako je dugo vremena želio pisati glazbu za kazalište, ali moje ideje su bile tako neuobičajene, da sam nakon nekoliko pokušaja odustao. No, postoje misli o tome kako bi nova opera trebala izgledati: nedefinirano mjesto radnje, nikakve velike scenografije, kratak, sažet libreto s mobilnim prizorima; nikakve svađe ili objašnjenja među protagonistima; njih vidim kao osobe ostavljene na milost i nemilost životu ili sudbini. Tek otkrivši Maeterlinckovu simbolističku dramu pronašao je idealan libreto i opera je s velikim uspjehom praizvedena 1902. godine u Parizu. Ljubavni trokut u kojemu se isprepliću zavist, ljubomora i strast, specifični glazbeni izraz te moderno prožimanje liberta i partiture pobudili su golemo zanimanje javnosti. Tim djelom započela je svojevrsna revolucija u opernom stvaralaštvu ne samo u Francuskoj, nego u cijelome svijetu.

Naša predstava bit će ostvarena u suradnji s Opéra Comique iz Pariza, a francuski i hrvatski umjetnici zajednički će prikazati ovo remek-djelo ranoga dvadesetog stoljeća u režiji Stéphanea Braunschweiga. Ujedno, premijerno izvođenje Peleasa i Melizande polovicom svibnja 2015. godine, označit će početak velike višemjesečne manifestacije predstavljanja francuske kulture u Hrvatskoj.

Opera