Slovensko narodno gledališče Opera i balet Ljubljana
Giacomo Puccini: Manon Lescaut
Opera u četiri čina
Koprodukcija s opernom kućom Opéra Grand Avignon
Autor libreta Luigi Illica
Dirigent Ayrton Desimpelaere
Redatelj Manfred Schweigkofler
Koreograf Lukas Zuschlag
Scenograf Walter Schütze
Kostimografkinja Matea Benedetti
Oblikovatelj svjetla Andrej Hajdinjak
Oblikovatelj videoprojekcija Christoph Grigoretti
Jezična savjetnica Marja Filipčič Redžić
Zborovođa Željka Ulčnik Remic
Koncertni majstor Gregor Traven
Asistent dirigenta Jakob Barbo
Asistent redatelja i dramaturg Franz Braun
Asistentica redatelja Simona Pinter
Asistent koreografa Stefan Capraroiu
Asistentica kostimografkinje Nataša Recer
Korepetitori Kayoko Ikeda, Višnja Kajgana, Irena Zajec, Irina Milivojević, Stefan Pajanović, Marina Đonlić (Zbor)
Ansambl predstave
Manon Lescaut Mojca Bitenc Križaj
Lescaut Domen Križaj, k. g.
Vitez des Grieux Ivan Momirov, k. g.
Geronte di Ravoir Saša Čano
Edmondo Edvard Strah
Krčmar Robert Brezovar
Pjevačica Polona Kante
Baletni majstor Edvard Strah
Palitelj svjetiljki Edvard Strah
Stražar Vladimir Jakšić
Brodski časnik Zoran Potočan
Plesači
Mladi plesni par Marin Ino i Lukas Bareman
Plesačice Barbara Marič, Sorina Dimache, Eva Gašparič, Romana Kmetič
Frizer Tomaž Horvat
Zbor, balet i orkestar SNG-a Opera i balet Ljubljana
Opera Manon Lescaut učvrstila je Puccinijev ugled među njegovim suvremenicima i za njegova se života smatrala njegovim najuspješnijim djelom. Uspjeh opere proizlazi ponajprije iz drukčijeg prikaza glavne junakinje. Manon više nije ocrtana kao lakomislena, nego kao osjećajna i zaljubljena žena koja tragično skonča. Redatelj Manfred Schweigkofler u svojoj inscenaciji prikazuje njezin put kao preobrazbu leptira u gusjenicu izvrćući tako tradicionalnu metaforu. Na početku opere Manon blista mladenačkom snagom i odlučnošću te je spremna uzeti sudbinu u svoje ruke. No njezini izbori i okolnosti vode je od raskoši prema bijedi, od ljubavne strasti prema očaju, od slobode prema zarobljenosti. Priča o Manon Lescaut postaje tragična silazna spirala koja uključuje put gubitka bogatstva, slobode, moralnog kompasa i naposljetku života. Taj pad naglašava razornu prirodu protagonistice te u prvi plan opere stavlja dramske teme gubitka, očaja i neizbježne sudbine.