Lana Kos

Lana Kos

Solistica opere

Lana Kos rođena je 1984. godine u Varaždinu. Pjevanje je učila na Muzičkoj akademiji u
Zagrebu. Sa samo sedamnaest godina debitirala je u ulozi Kraljice noći u Mozartovoj
Čarobnoj fruli u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu. Zbog specifične boje glasa,
raspona od tri oktave te lakoće i suverenosti pjevanja, njezin veliki pjevački potencijal odmah
je došao do izražaja, a prepoznao ga je i veliki Mstislav Rostropovič, angažiravši je za ulogu
Nataše Rostove u operi Rat i mir Sergeja Prokofjeva u moskovskom Boljšoj teatru. Njezin je
talent još dodatno procvao radom s renomiranom vokalnom pedagoginjom Ljudmilom
Ivanovom. Godine 2006. postala je najmlađa solistica u povijesti Bavarske državne opere u
Münchenu, gdje je tijekom četiri godine interpretirala niz uloga pod vodstvom najuglednijih
svjetskih dirigenata kao što su Kent Nagano, Marco Armiliato, Nicola Luisotti, Julian
Kovatchev, Fabio Luisi, Kirill Petrenko, Daniele Gatti i mnogi drugi. Godine 2008. pjevala je
glavnu ulogu u Janáčekovoj operi Lukava mala lisica u Izraelskoj operi u Tel Avivu te je
nastupila kao Madame Cortese u Rossinijevoj operi Putovanje u Reims na Opernom festivalu
u Wexfordu (Irska). Godinu dana kasnije započinje suradnju sa Slovenskim narodnim
kazalištem u Mariboru gdje debitira u ulozi Violette Valéry u Verdijevoj Traviati te, kao prva
solistica, ostvaruje velike uloge: ulogu Mimì u La Bohème pod vodstvom Marka Letonje u
režiji Janusza Kice, i Juliette u operi Roméo et Juliette, u režiji Damira Zlatara Freya, pod
dirigentskim vodstvom Benjamina Pionniera. Za naslovnu ulogu u Donizettijevoj operi Lucía
di Lammermoor, (dirigent: Nikša Bareza, režija: Damir Zlatar Frey) ostvarenu u HNK-u Ivana pl. Zajca iz Rijeke 2011. godine osvaja Nagradu hrvatskog glumišta u kategoriji iznimnog ostvarenja mladih umjetnika do 30 godina. Međunarodna karijera Lane Kos doživjela je novi uzlet 2011. godine, ulogom Violette Valéry koju je pjevala na Festivalu Arena di Verona pod vodstvom dirigenta Carla Rizzija, u režiji slavnog argentinskog redatelja Huga de Ane, s kojim je surađivala i tijekom svog debija u istoj operi u Mariboru. Sljedeće, 2012. godine ulogu Violette ostvaruje i u Teatro Massimo u Palermu uz dirigenta Brunu Bartolettija i redatelja Henninga Brockhausa. Iste godine pjeva ulogu Micaële na Izraelskom opernom festivalu u Masadi pod ravnanjem Daniela Orena, u režiji Giancarla del Monaca, te Manon u operi Manon Lescaut Giacoma Puccinija u Grčkoj državnoj operi u Ateni, također u režiji Giancarla del Monaca. S ansamblom veronske Arene nastupa na koncertima u Nürnbergu i
Münchenu, kao i na velikom koncertu u Macerati, kojim je obilježena trideseta godišnjica
smrti velikog tenora Marija del Monaca. U idućim godinama Lana Kos niže brojne uspjehe
nastupima na svjetskim pozornicama. Među njima valja istaknuti ulogu Desdemone u
Pekinškoj operi 2013. godine, uloge Verdijeve Violette u Tel Avivu u režiji Andreia Žagarsa
pod dirigentskim vodstvom Davida Sterna. U ulozi Violette Valéry ponovno nastupa u
veronskoj Areni, u režiji Huga de Ane te pod ravnanjem Andree Battistonija, a istu ulogu
ostvaruje i u kineskom gradu Guangzhou u produkciji Covent Gardena, pod ravanjem Daniela
Orena. Godine 2014. debitirala je u ulozi Luise Miller, u istoimenoj operi Giuseppea Verdija
u Lausannei. Zapažen je i njezin nastup u ulozi Desdemone u Teatro Massimo u Palermu uz
maestra Renata Palumba, zatim uloga Micaële u São Paulu u Brazilu te uloga Giuliette u
veronskoj Areni uz tenora Vittorija Grigola. Iste, 2014. godine, uz Željka Lučića pjeva na
svečanom koncertu zatvaranja 65. Dubrovačkih ljetnih igara, a sljedeće godine ponovno
nastupa kao Desdemona u São Paulu te kao Violetta u Kraljevskoj operi u Stockholmu. Na
festivalu u Avenchesu nastupa u ulozi Rosine u Seviljskom brijaču Gioachina Rossinija, u
Palermu u operi La Bohème Giacoma Puccinija u ulozi Musette te u istoj operi u ulozi Mimì u Operi Naples na Floridi. U Pekingu nastupa kao Donna Anna u Mozartovoj operi Don
Giovanni. Godine 2016. ostvaruje ulogu Elvire u operi Ernani G. Verdija pod dirigentskim
vodstvom Ive Lipanovića, u režiji Giancarla del Monaca, u Hrvatskom narodnom kazalištu u
Splitu za što je i nagrađena Nagradom hrvatskog glumišta za najbolje operno ostvarenje. Iste
godine ponovno pjeva ulogu Verdijeve Luise Miller uz slavnog baritona Lea Nuccija, pod
ravnanjem maestra Jamesa Conlona. U Teatro Lirico Giuseppe Verdi u Trstu nastupa u ulozi
Mimì u operi La Bohème, a u Teatro lirico di Cagliari ostvaruje ulogu Verdijeve Violette.
Godine 2017. Lana Kos debitira u dvije uloge - u ulozi Marguerite u operi Faust Charlesa
Gounoda u Gradskoj operi u Vilniusu, te kao Liù u operi Turandot Giacoma Puccinija na
jubilarnom, tridesetom Međunarodnom glazbenom festivalu u Makau (Kina). Sljedeće godine Lana Kos debitira u ulozi Leonore u Verdijevom Trubaduru u Centru umjetnosti u Seulu (Seoul Arts Center). Ulogu Leonore otpjevat će iste sezone i u više od petnaest predstava u Operi u Grazu. Tijekom 2018. godine u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu nastupa u Rekvijemu Giuseppea Verdija, a u Teatro Petruzzelli u Bariju, kao i u kazalištu Carlo Felice u Genovi ponovno ostvaruje ulogu Violette. Tijekom 2018. godine nastupala je u operi
Trubadur u Bernu. Na festivalu Torre del Lago Puccini nastupa u operi La Bohème u ulozi
Musette te u operi Turandot kao Liù. Istu ulogu pjeva i na festivalu Savonlinna u Finskoj.
Prošle je godine nastupila u ulozi Mimì u La Bohème u kazalištu San Carlo u Napulju i kao
Juliette u Gounodovoj operi Roméo et Juliette u Düsseldorfu. Lana Kos ponovno ostvaruje
veliki uspjeh u veronskoj Areni u ulogama Violette Valéry u Traviati te u ulozi Micaële u
Bizetovoj Carmen. Gostovala je u Danskoj u izvedbi Rekvijema Giuseppea Verdija, kao i u
ulozi Violette u Kraljevskoj operi u Stockholmu, a nedavno je ostvarila i svoj debi u ulozi Cio
Cio San u operi Madama Butterfly Giacoma Puccinija u Bernu. Tijekom 2020. godine Lana
Kos nastupit će u ulozi Alice u Verdijevom Falstaffu u kazalištu Petruzzelli u Bariju, u ulozi
Violette Valéry u madridskom Teatru Real te će debitirati u ulozi Norme u istoimenoj operi
Vincenza Bellinija u Bernu. 

Uloge u HNK u Zagrebu

Leonora – Trubadur Giuseppe Verdi dir. Marcello mottadelli, red. Arnaud Bernard, 22. 2. 2019.
Micaëla – Carmen Georges Bizet, dir. Marcello Mottadelli, red. Arnaud Bernard, 23. 10. 2020.

Vidi cijeli ansambl