Autorski projekt Tomislava Šobana
ZBILJA

- Tekst: Tomislav Šoban
- Koautor teksta i dramaturg: Marin Lisjak
- Redatelj i scenograf: Tomislav Šoban
- Kostimografkinja: Gabrijela Krešić
- Skladatelj: Miro Manojlović
- Oblikovatelj svjetla: Luka Matić
- Suradnica za scenski pokret: Natalija Manojlović
- Asistentice kostimografkinje: Suzana Tkalčec, Nina Kovačević (volonterka)
- Inspicijentica: Suzana Bogdan-Pavek
Glumci: Nina Violić, Livio Badurina
- Praizvedba u Zagrebu: 15.10.2023.
- Trajanje: 60 minuta (bez pauze)
Dvoje glumaca u dvorani na vrhu zgrade građene u Austro-Ugarskoj. U prostoru uređenom u modernističkom stilu 50-ih godina prošlog stoljeća. U dvorani ponajprije namijenjenoj za tonska snimanja. Dvoje glumaca u dvorani izvest će eksperiment. Inspiriran predavanjima fizičara Richarda Feynmana. Eksperiment ili pokus je analitički postupak za proučavanje uzročno-posljedičnih odnosa. U prirodnim znanostima to je postupak kontroliranog opažanja i mjerenja pojava. Pokus nam daje odgovore zašto se nešto zbiva. Zašto se isto ponavlja. Eksperiment može uputiti na to što je bitno, a što nebitno. Pokus može baciti novo svjetlo na poznate pojave. U prirodnim znanostima eksperiment je uspio ako uvijek daje isti rezultat. U dramskoj umjetnost eksperiment je uspio ako nikada ne daje isti rezultat. (Za sada vam više od ovoga ne možemo otkriti.)
Tomislav Šoban
(Zagreb, 1981.)
Diplomirao je 2004. godine na Odsjeku za grafiku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Godine 2016. završio je preddiplomski studij filmske i TV režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Na istoj je akademiji 2020. godine diplomirao M.A. studij filmske i TV režije, smjer igrani film. Od 2009. godine aktivni je član Kinokluba Zagreb čiji je predsjednik od 2018. do 2022. godine. Sklon je istraživanju filmske forme i filmskih izražajnih sredstava te je autor mnogih kratkih filmova različitih filmskih rodova koji su prikazivani na raznim domaćim i svjetskim festivalima.
Nagrade
34. Marulićevi dani, festival hrvatske drame:
- Najbolja predstava u cjelini —iz obrazloženja: “pronalazeći nove puteve u komunikaciji sa publikom - propituje položaj čovjeka u suvremenom društvu i brutalno otkriva robotizirane obrasce ponašanja koje smo sami sebi nametnuli tijekom evolucije. Scenski pokret je oštar, precizan i čini neizostavni dio predstave kako u vizualnom, tako i u značenjskom smislu. Dinamici izvedbe svakako doprinosi svjetlo koje je u neprestanoj komunikaciji sa događajima na sceni, dok glumci kroz fizičke i umne zadatke daju publici priliku da svjedoči utjelovljenju zaista izuzetnog umjetničkog scenskog izraza”;
- Nina Violić, za glumačko ostvarenje — iz obrazloženja: “Nina Violić u predstavi „Zbilja“ izuzetno snažno, fino obojeno ironijom, poigravajući se glasom, pokretom i mimikom, od komičnih do karikaturalnih valera, gradi svoju glumačku izvedbu. Kroz repetitivne, robotizirane, gotovo mehaničke radnje, duhovitost i začudnost podjednako crpi i iz fizičkog i tekstualnog. Ona sugestivnim, niveliranim i strogo kontroliranim transformacijama izražava složenost bića umjetnika, ali i čovjeka ograničenog vlastitim nametnutim obrascima ponašanja, u koje upada svojevoljno i kojima se ne opire. Glumica posebne dramske i fizičke ekspresije zahvaljujući suštinskom talentu koji dolazi iz nutrine bića, uspijeva na sceni utjeloviti rediteljsku zamisao.”