Novosti

Priča o splitskom Romeu i Juliji u operi <em>Adel i Mara</em>

Priča o splitskom Romeu i Juliji u operi Adel i MaraOpera — 01. travnja 2020.

Četveročinska opera Adel i Mara jedno je od najvažnijih djela hrvatskog skladatelja Josipa Hatzea a večeras je u vašem domu na YouTubu kanalu 24sata te je možete pogledatI OVDJE

Romantičarski ep Bijedna Mara o nesretnoj ljubavi dvoje mladih, koji je napisao Splićanin Luka Botić, temelj je opernog libreta Branka Radice. Naočit mladić, Turčin Adel, i mlađahna kršćanka Mara iz Vranjica ugledaju se i zaljube na seoskom sajmu. No, jaz između dvije zajednice je predubok da bi ga ljubav dvoje mladih mogla prebroditi. Izvori za ovu dirljivu ljubavnu priču potječu iz 16. stoljeća kada je splitski knez 1574. poslao mletačkoj vladi izvještaj o cijelom događaju. Izvještaj je pronašao Luka Botić u splitskome arhivu te ga iskoristio za svoj ep. Sukob različitih vjera u razjedinjenoj sredini dovodi do tragičnoga kraja, pružajući mogućnost skladatelju Hatzeu da se posveti narodnoj glazbi dvaju različitih područja Dalmacije, mediteranskog Splita i grada Klisa, koji tada bješe pod turskom vlašću.

Široke melodijske linije, raspjevane arije i dramaturška napetost čine operu Adel i Mara jednom od najblistavijih djela domaćega opernog stvaralaštva. Iako se praizvedba opere zbila u Ljubljani 1932., djelo je već sljedeće godine premijerno izvedeno na zagrebačkoj sceni pod ravnanjem Lovre pl. Matačića te uskoro zaživjelo i na drugim hrvatskim pozornicama. Hatze, učenik velikoga talijanskog skladatelja Pietra Mascagnija, ovom je operom pokazao izrazit smisao za dramatiku i iznijansiranost svih likova, a sukob vjera i svjetonazora dviju susjednih zajednica koji se prelama preko dvoje mladih prikazan je u duhu pomirenja i tolerancije. 

Ugodna glazba za širu publiku koja podsjeća na večer klapskog pjevanja dalmatinske šansone uz nešto orijentalnih elemenata, priča je koja bi trebala simbolizirati mjesto susreta različitosti.
— 24express
Do izražaja su došli glasovi moćni, raskošni i ekspresivni glasovi domaćih opernih pjevača.
— Večernji list
Zbor, s odličnim ženskim zborom koludrica, i orkestar, pod ravnanjem maestra Nikše Bareze dolično su izrazili kvalitete Hatzeove partiture.
— Vijenac
Glazbena izvedba pod ravnanjem nadahnutog Nikše Bareza koji je odabrao lijepe glasove i srčane interprete, od naslovnih junaka koje su toplo tumačili lirska Valetina Fijačko Kobić i raspjevani Stjepan Franetović.
— Jutarnji list

Pročitaj i…

Prijavite se na HNK newsletter.