Petar Iljič Čajkovski ORAŠAR 120 min

ORAŠAR

Kreativni tim

Koreograf i redatelj

Vladimir Malakhov

Dirigent

Kostimograf i scenograf

Jordi Roig

Oblikovatelj svjetla

Deni Šesnić

Asistentica koreografa

Emi Hariyama

Asistenti scenografa

Enrique Conde Martinez, Irena Kraljić

Asistentica kostimografa

Irena Kraljić

Baletni majstori

Pavla Pećušak, Edina Pličanić, Mihaela Devald Roksandić, Suzana Bačić

Izrada maski

Enrique Conde Martinez

Izrada oglavlja

Ankica Matijaš

Ansambl predstave

KLARA

FRITZ

PRINC

DROSSELMEYER

MAJKA

OTAC

BAKA

DJED

RODITELJI

Ivančica Alajbeg, Tatjana Andročec, Tatjana Hrvačić Gašparac, Sanda Miš, Danijela Zobunđija / Barbara Novković Novak, Bojana Suntešić , Saule Ashimova, Tihana Trupeljak Bujanić, Nataša Sedmakov, Blanka Marković, Lidija Mede Herceg, Ilinca Barbu Moga, Vid Vugrinec

DJECA

Dora Blaić, Saya Ikegami, Dora Kovač, Valentina Štrok, Helena Troha / Mutsumi Matsuhisa, Cristiana Rotolo, Atina Tanović, Laura Badovinac, Laura Đud, Ovidiu Muscalu, Arnau Velazquez Rodriguez, Hyuma Gokan, Kornel Palinko, Bart Engelen / Mario Diligente, Adam Harris, Drew Jackson, Taiguara Goulart, Yuho Yoshioka

ORAŠAR (1. slika)

ORAŠAR (2. slika)

COLOMBINA

HARLEKIN

VRAG

KRALJ MIŠEVA

Domagoj Vrbljanin

MIŠEVI

Ovidiu Muscalu, Dan Rus, Ema Kranjec, Dora Jadrešić, Dunja Novković, Dunja Zoričić / Tatjana Andročec

VOJNICI

Vid Vugrinec, Vito Križnjak, Arnau Velasquez Rodriguez, Franka Fiket, Nika Bulić, Rebeka Marasović, Rebeka Staub, Afrodita Siljanoska, Dora Orešić, Bruna Ćališ Katarinčić, Eva Kapor, Sara Zegnal, Irma Galunić

PAHULJICE

Ivančica Alajbeg, Dora Blaić, Saya Ikegami, Dora Kovač, Ozana Mirković, Mutsumi Matsuhisa, Lucija Radić, Cristiana Rotolo, Lada Rora, Valentina Štrok, Atina Tanović, Helena Troha / Laura Badovinac, Laura Đud, Daria Brdovnik Bukvić, Nika Kristina Crnić, Petra Vargović Stanciu, Ema Kranjec, Dora Jadrešić

ŠPANJOLSKI PLES

Natalia Kosovac, Balint Rauscher / Iva Vitić Gameiro, Adam Harris / Nika Kristina Crnić, Hyuma Gokan

KINESKI PLES

Rieka Suzuki, Takuya Sumitomo / Asuka Maruo, Simon Yoshida / Mutsumi Matsuhisa, Hyuma Gokan

RUSKI PLES

Cristiana Rotolo, Kornel Palinko / Atina Tanović, Mario Diligente

ARAPSKI PLES

Miruna Miciu, Taiguara Goulart / Nika Kristina Crnić, Guilherme Gameiro Alves / Mutsumi Matsuhisa, Hyuma Gokan

FRANCUSKI PLES

Anamarija Marković, Valentina Štrok, Drew Jackson / Dora Kovač, Saya Ikegami, Yuho Yoshioka

VALCER CVIJEĆA

Ivančica Alajbeg, Dora Blaić, Saya Ikegami, Ozana Mirković, Lucija Radić, Lada Rora, Atina Tanović, Helena Troha / Mutsumi Matsuhisa, Cristiana Rotolo, Valentina Štrok, Petra Vargović Stanciu, Nika Kristina Crnić, Laura Badovinac, Laura Đud, Dora Kovač, Daria Brdovnik Bukvić, Ema Kranjec, Dora Jadrešić, Mario Diligente, Bart Engelen, Hyuma Gokan, Adam Harris, Ovidiu Muscalu, Dan Rus, Arnau Velazquez Rodriguez, Yuho Yoshioka / Taiguara Goulart, Drew Jackson, Kornel Palinko, Balint Rauscher, Simon Yoshida, Vid Vugrinec

SOBARICA

SOBAR

SLUGE

Orkestar Opere HNK u Zagrebu

Koncertne majstorice

VLATKA PELJHAN, MOJCA RAMUŠĆAK

Glazbena voditeljica

LJUDMILA ŠUMAROVA

Korepetitor

TEO VISINTIN

Audio snimka

U sceni Pahuljica korištena snimka Djevojačkog zbora Zvjezdice pod ravnanjem Zdravka Šljivca

Inspicijentica

SNJEŽANA MARASOVIĆ

Praizvedba: 18. prosinca 1892. u Sankt Peterburgu

Premijera: 29.studenoga 2019.

Baletnu bajku Orašar obožavaju djeca različite dobi i ona je neizostavan dio svake adventske čarolije u svim dijelovima zemaljske kugle. Jedno od najljepših djela klasične baletne umjetnosti vodi svoje obožavatelje kroz božićni svijet raskoši, šarenila, veselja, mašte, prinčeva i vila te nezaobilaznih slatkiša, prateći pustolovine djevojčice Klare koja od svojeg ujaka na Badnjak dobiva neobičan dar, drobilicu za orahe u obliku drvenoga lutka. Klara obožava i svojeg ujaka poznatog po izvođenju najrazličitijih čarolija kao i njegov nesvakidašnji dar. Kad u ponoć Orašar oživi uz malu čarobnjakovu pomoć, on povede Klaru u čudesan svijet prepun najrazličitijih zanimljivih likova, koji se s neobičnom pažnjom posvećuju presretnoj djevojčici.

Danas, uskoro 130 godina od praizvedbe Orašara Petra Iljiča Čajkovskoga u koreografiji jednoga od najslavnijih koreografa svih vremena Mariusa Petipaa, teško je povjerovati kako je to, diljem svijeta skoro pa najomiljenije baletno djelo, pri prvom gledanju bilo proglašeno promašajem. Suvremenici nisu prepoznali glazbenu genijalnost djela, obilježena karakterističnim elementima glazbene romantike i groteske te satiričnim opisom karaktera. Okrutne su kritike teško povrijedile senzibilna umjetnika, koji je rado u svojim zrelim djelima bježao u bajkovite sadržaje za koje je skladao svoju najsvjetliju i najveseliju glazbu.

Poslije Oktobarske revolucije Orašar se s velikim sjajem vratio na ruske pozornice, odakle se munjevitom brzinom raširio diljem svijeta u različitim koreografskim čitanjima, ali uvijek zadržavajući velebnu glazbu Čajkovskoga i elemente Petipaove jednako velebne koreografije. Zagrebačka je publika vidjela Orašara već ranih 20-ih godina prošloga stoljeća, a od 1970. on je postao stalnim repertoarom nacionalne baletne pozornice.

Koreografski i režijski Orašara 2019. postavio je  baletni umjetnik svjetske reputacije Vladimir Malakhov, koji je s našim baletnim ansamblom već uprizorio popularno Labuđe jezero. Malakhov svoju fascinaciju klasikom, kako sam kaže, voli podijeliti s mnogima diljem svijeta, smatrajući kako ljudi vole gledati dobro ispričane priče koje prelazeći rampu izazivaju emocije… i upravo stoga dolaze i po nekoliko desetaka puta vidjeti, recimo, Orašara.

Vladimir Malakhov (1968.), ukrajinski baletni umjetnik završio je moskovsko Državno akademsko koreografsko učilište u eksperimentalnoj klasi izrazitih talenata, a usporedno i studij baletne pedagogije na Državnome institutu kazališnih umjetnosti. Poslije velikog broja pobjeda na važnim svjetskim baletnim natjecanjima, otisnuo se u svijet i kao prvak bio angažiran u nekoliko najvećih svjetskih baletnih kazališta, često gostujući u kazalištima diljem svijeta. Mnogi ga smatraju jednim od najboljih plesača stoljeća zbog njegova izrazito lirična plesnog stila i savršene plesne tehnike. Dobitnik je prestižnih međunarodnih strukovnih nagrada, a od kraja prošloga stoljeća sve više se bavi baletnom pedagogijom i koreografijom.

Vezane novosti

Balet