Iz Kazališta

V.d. Uprava HNK trošila je odgovorno i profesionalno

Budući da su se u Jutarnjem listu od 4. srpnja 2014. pojavila tvrdnja “kako novu intendanticu HNK čekaju, tvrde pouzdani izvori iz središnje nacionalne kuće, nagomilani gubitci. Veliki dio toga velikog rashoda čine produkcije koje su ostvarene ili se ostvaruju nakon odlaska dr.Ane Lederer s čelnog mjesta naše središnje nacionalne kuće, dakle za mandata v.d.intendantice Sanje Ivić. Po tim informacijama isplaćivani su astronomski honorari…”, željeli bi upoznati javnost sa službenim stavom Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. U vezi dinamike trošenja, podsjećamo da je v.d. Uprava HNK preuzela dužnost sredinom mjeseca listopada 2013. godine, dakle u već započetu kazališnu sezonu s dogovorenim premijerama i ukupnim programom koji je bio prihvaćen od Kazališnog vijeća HNK, od Ministarstva kulture i Grada Zagreba u okviru budžeta, koji je bio iste visine kao i godinu dana ranije. Tripartitni Ugovor o financiranju HNK za 2013. godinu, nije u to doba još bio potpisan. U skladu s zatečenom lošom financijskom situacijom v.d. Uprava HNK je zamijenila one naslove koji su bili preskupi i organizaciono neizvedivi (budući da nisu bili potpisani ugovori za dio sezone nakon 1. siječnja 2014.). Tako se umjesto Šostakovičeve Moskve-Trešnjevke, na repertoar stavila Prodana nevjesta B. Smetane (s umanjenim budžetom za oko 300.000 kuna); umjesto skupog baleta Romeo i Julija S.S. Prokofjeva (predviđeni trošak je bio preko 2.200.000 kuna) na repertoar je stavljena baletna premijera Alisa koreografa Ashleyja Pagea (trošak 1.516.603 kune); zbog štednje su zamijenjene reprizne izvedbe baleta Pepeljuga s izvedbama Ane Karenjine i Posvećenja proljeća; Drama je s repertoara skinula reprize Rata i mira zbog velikih troškova svake izvedbe. Zadatak v.d. Uprave HNK u Zagrebu (u dogovoru s Ministarstvom kulture, Gradom Zagrebom i Kazališnim vijećem HNK) je bio da omogući dogovoreni i prihvaćeni program Kazališta uz mogućnost zamjene pojedinih naslova ako zato postoje opravdani uvjeti. Upravo to je v.d.Uprava HNK i radila u nastojanju da smanji troškove koliko je bilo moguće. Mora se imati na umu da je u trenutku stupanja na dužnost v.d.intendanta HNK, nakon 40 dana bez uprave i ovlaštenog potpisnika, Kazalište imalo obveze iz prethodne sezone koje se nisu plaćale zbog nepostojanja potpisnika, tako da se tek do kraja godine riješio velik dio tih zaostataka. Ipak, zbog neredovite uplate programskih sredstava od strane Grada Zagreba i velikih iznosa koji se isplaćuju zbog pravomoćnih sudskih presuda, uz narasle materijalne troškove, Kazalište je imalo poteškoća u poslovanju. Ukratko, v.d. Uprava HNK nije trošila nenamjenski već odgovorno i profesionalno.