Uncategorized

Na oduševljenje publike izveden ”Don Carlo”

Poslije premijere opere Don Carlo Giuseppea Verdija, pod ravnanjem Elia Boncompagnia i režiji Dereka Gimpela, održan je svečani domjenak na kojem su timu i ansamblu predstave čestitali brojni umjetnici i kulturni djelatnici.

U nedjelju 2. travnja u 11 sati održan je program Ususret premijeri, kojim je kroz razgovor s umjetničkim timom publici predstavljena  Verdijeva opera Don Carlo, čija premijera će se održati 10. travnja u 19 sati.

Intendantica zagrebačkoga HNK istaknula je kako se radi o grandioznoj operi na koju je zagrebački HNK iznimno ponosan te kako nakon velikog uspjeha premijere slavnoga baleta Labuđe jezero, održane prošlog mjeseca, premijera Don Carla predstavlja jednako velik i bitan projekt – ovoga puta za zagrebačku Operu. Premda se taj naslov, zbog svoje zahtjevnosti, ne postavlja često, sljedeće se sezone priprema i u pariškoj operi, a na repertoaru je u još nekim velikim europskim opernim kućama. Ulogu Don Carla tumači proslavljeni tenor Tomislav Mužek, kojemu je ovo prvo predstavljanje zagrebačkoj publici nakon što je početkom ove sezone primljen u operni ansambl zagrebačkoga HNK.

Dirigent Elio Boncompagni istaknuo je kako se radi o postavljanju treće verzije Verdijevog Don Carla, na kojoj je sam skladatelj radio vise od 20 godina. Boncompagni je dobio priliku dodatno prilagoditi ovo izdanje opere od pet činova, koje uključuje zadnju verziju Don Carla iz 1886. te dodane dijelove s pariške praizvedbe iz 1867. godine, a koji su bitni za zaokruživanje glazbenih i dramaturških vrijednosti djela. Zagrebački HNK će tako, poštujući želju kompozitora, izvesti upravo ono izdanje koje je Verdi želio da se postavlja i s kojim je u konačnici bio zadovoljan. Osvrnuo se na iznimno snažnu glazbu opere, koju orkestar zagrebačkoga HNK odlično izvodi, a koja je nastala u ranijoj fazi skladateljeva stvaralaštva te se samim time osjeća mladenačka snaga.

Opera Don Carlo, obrađuje teme poput sraza generacija, odnosa između oca i sina, neostvarene ljubavi i političke situacije, a koje su sve povezane jednim glavnim motivom – nedostatkom slobode i prostora za osobno izražavanje. Filip je autokratski vladar i niti jedan od likova ne može iskazati ljubav niti istupiti iz onog što mu je zadano – rekao je redatelj Derek Gimpel, dodavši kako je Verdijeva glazba u ovoj operi iznimno snažna i inspirativna za svakog redatelja.

S obzirom da je Verdi u svojim opernim libretima detaljno opisivao svaku pojedinu scenografiju te napisao glazbu za svaku izmjenu scene, scenograf Italo Grassi rekao je kako je, uz prethodno zadan predložak, uglavnom radio na prilagođavanju glavnih Verdijevih motiva i svojih ideja s tehnološkim mogućnostima kazališta. Pritom je posebno pohvalio tehnički tim zagrebačkoga HNK, izjavivši kako je za ovako sjajno obavljen posao, osim tehnološkog znanja, potrebna i iznimna ljubav prema kazalištu, što je svakako prepoznao radeći na ovom projektu.

U sklopu programa operni solisti Tomislav Mužek, Adela Golac Rilović, Dubravka Šeparović Mušović, Ljubomir Puškarić, Luciano Batinić i Gorana Biondić Ruško izveli su najatriktivnije dijelove iz Don Carla, uz klavirsku pratnju Darijana Ivezića, koji su popraćeni dugim aplauzima publike.