Iz Kazališta

Prvi dio tekuće sezone s prepunim gledalištem

Za Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, protekla je godine bila prepuna visokih rezultata i uspjeha, kako među domaćom publikom i javnošću, tako i na međunarodnoj sceni.
U 2016. godini ostvarili smo 15 dramskih, baletnih i opernih premijera te odigrali 234 predstave na matičnoj sceni. HNK u Zagrebu predstavio se i kroz 18 gostovanja u Hrvatskoj i 21 gostovanje u inozemstvu – u Rusiji, Izraelu, Švicarskoj, Francuskoj, Sloveniji, Srbiji, Rumunjskoj, Poljskoj, Bosni i Hercegovini i Italiji te ugostio 12 kazališnih predstava iz zemlje i svijeta.
Cjelokupan repertoar Drame, Opere i Baleta, i premijerne i reprizne predstave, iznimno su dobro prihvaćene i praćene punim gledalištem, dok su neki kazališni događaji, pogotovo  u drugome dijelu godine izazvali pojačanu pozornost.

Drama HNK, na samome kraju godine praizvela je novi dramsaki tekst Mate Matišića Ljudi od voska, u režiji Janusza Kice, koja je odmah dobila epitet  ključne premijere, ne samo čitave ove kalendarske godine, nego i sezona koje dolaze, jer uopće nema sumnje da je čeka i priznanje struke i velika gledanost od strane publike.(Novi list)

Osim toga Drama je nastavila postizati izvanredne uspjehe s nagrađivanom predstavom Tene Štivičić Tri zime u režiji Ivice Buljana, koju s oduševljenjem prati  i publika i kritika. Svaka izvedba na matičnoj sceni bila je popunjena do posljednjega sjedala, a iznimno pozitivne reakcije predstava je izazvala na svakom gostovanju u zemlji i inozemstvu.

Opera je oduševila gledatelje s premijerama Mozartova Figarova pira i Puccinijeve Manon Lescaut, iznimno zahtjevnom koncertnom izvedbom Schönbergove kantate Gurre-Lieder pod ravnanjem maestra Bareze te izvedbom slavnoga dijela Giacoma Puccinija Madama Butterfly pod ravnanjem Nikše Bareze u režiji Pier Luigi Pizzija, kojom se ujedno nastavila uspješna suradnja našega kazališta s Arenom Sferisterio iz Macerate.

Nesvakidašnji doživljaj za ljubitelje baleta bile su dvije izvedbe Baletnoga gala koncerta kojim su se predstavili prvaci najvećih sanktpeterburških baletnih kazališnih kuća: Marijinskoga teatra, Mihajlovskoga kazališta i Kazališta Leonida Jakobsona.

Naš se Balet proslavio ovogodišnjom premijernom izvedbom Romeo i Julija Prokofjeva u koreografiji i režiji Beatrice Barta, čija je svaka izvedba popraćena ovacijskim pljeskom prepuna gledališta. Ne zaboravimo spomenuti i kultni balet Orašar P. I. Čajkovskog u koreografiji i režiji Dereka Deana za koji su ulaznice za svih 18 izvedbi u ovoj godini bile rasprodane u svega nekoliko dana.

Osim s talijanskim susjedima, naše je kazalište ostvarilo druge velike međunarodne suradnje, među kojima bismo istaknuli ono s pariškim kazalištem Bouffes du Nord i Slovenskim narodnim gledališčem iz Maribora, s kojim je naša Opera uspješno koproducirala još dva premijerna naslova.

U sklopu Filozofskoga teatra ugostili smo vodeće svjetske intelektualce i umjetnike, poput Slavoja Žižeka, Margarethe von Trotta  i Yanisa Varoufakisa, a na 14. festivalu svjetskoga kazališta predstavili glasovite europske i svjetske redatelje iz Njemačke – Thomasa Ostermeiera, Belgije – Anne-Cécile Vandalem i Japana – Toshiki Okada.

Svojim se programima Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu profiliralo kao kazalište koje uz njegovanje klasičnoga repertoara, pruža priliku i suvremenim, domaćim i stranim autorima s velikim uspjehom, što svaki put posvjedoči naše prepuno gledalište.

U godini na odlasku veselimo se podatku kako smo u usporedbi s prošlom, ove 2016., uspjeli povećati broj gledatelja za gotovo 40 tisuća, dokazujući kako nacionalno kazalište danas doista može biti ne samo važno mjesto susreta nego i prostor uzbudljivih kulturnih dodira (Dubravka Vrgoč).

U 2016. godini naše je kazalište posjetilo više od 135 000 gledatelja.