Balet

Praizveden balet ”Apoksiomen” u koreografiji Claudia Bernarda

Zagrebački je Balet održao prvu premijeru u novoj sezoni, baletno djelo Apoksiomen na glazbu Tamare Obrovac u koreografiji i režiji Claudia Bernarda. Predstava je praizvedena 13. listopada 2017. Dramaturginja je Lada Kaštelan, scenografiju potpisuje Numen, kostimograf je Silvio Vujičić, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek.

U predstavi su nastupili Milka Bartolović, Natalia Horsnell, Ozana Mirković, Barbara Novković Novak, Lucija Radić, Cristiana Rotolo, Rieka Suzuki, Atina Tanović, Iva Višak, Iva Vitić Gameiro, Guilherme Gameiro Alves, Gianmarco Beoni, Alen Gotal, Adam Harris, Andrea Schifano, George Stanciu i Simon Yoshida.

Mediteransko more, kao i svako, spaja i razdvaja, daje život i nosi smrt. S jedne njegove obale na drugu, između Europe, Azije i Afrike, i dalje, mnogo dalje kroz Gibraltarska vrata, stoljećima se kreću valovi trgovaca, ratnika, zarobljenika, izbjeglica u potrazi za plijenom, bogatstvom, novim životom ili novim svjetovima. Vjetrovi povijesti određuju njihov ritam, a more, hirovito i nepredvidivo, nekome postaje izbavljenje, nekome grob. U mitskom vremenu Trojanskoga rata ili u našem dvadeset prvom stoljeću, svejedno. Prema lošinjskom je Apoksiomenu more bilo milostivo. Dva ga je tisućljeća čuvalo u svojem krilu, u podmorju pokraj otočića Vele Orjule, kamo je bio bačen s neke rimske lađe kao suvišan teret u nevremenu. A onda ga je jedan belgijski ronilac našao slučajno, gotovo neokrnjena, prekrivena muljem i školjkama, i poslije šestogodišnjega restauratorskog struganja brončani je kip atleta, koji je sastrugao sa sebe prašinu i ulje kao poslije vježbanja, zablistao u punoj ljepoti. Čemu je sve svjedočio u morskoj dubini, tamo gdje ne postoji vrijeme? Jesu li ga plašile eksplozije podmorskih mina? Je li ga tješio pjev Sirena? Je li slušao jauke i zapomaganje izbjeglica i prognanika koji u malim čamcima pokušavaju stići do otoka Lampeduse?
U predstavi kojoj more određuje poetski i misaoni prostor, koreograf Claudio Bernardo će za odgovorima, koje nam Apoksiomenova nijema usta ne mogu dati tragati zaranjajući duboko u svoju umjetničku imaginaciju. Pokretom, ali i glasom, ispunit će ga baletni ansambl, na glazbu Tamare Obrovac koja svojim melosom dodiruje sve rubove Mediterana te uz fragmente Euripidovih Trojanki, koje će odabrati i dramaturški obraditi Lada Kaštelan. Koproducent projekta belgijska je Umjetnička udruga As Palavras – Cie Claudio Bernardo.

 

Poslije praizvedbe baleta Apoksiomen na glazbu Tamare Obrovac u koreografiji i režiji Claudia Bernarda održan je svečani domjenak na kojem su autorskom timu i ansamblu predstave čestitali brojni umjetnici i kulturni djelatnici.

Povezano
Claudio Bernardo
Tamara  Obrovac
Yves de Mey
Apoksiomen – struganje bolnih uspomena