Opera

Frédéric Verrières  

Mimi

Prizori iz boemskoga života
Slobodna adaptacija opere La Bohème Giacoma Puccinija

Najnoviji operni projekt Mimi koji se oslanja na Puccinijevu operu La Bohème, skladao je suvremeni belgijski skladatelj Frédéric Verrières. Prema riječima samog autora on stvara glazbu poput fotografa koji mijenja fokus objektiva. Započinje izborom ishodišnog modela, u ovom slučaju Puccinijeve opere. Tijekom osmišljavanja dramaturgije često se izdvaja poznati glazbeni motiv koji se može prepoznati, da bi ga se poslije preoblikovalo do fantazmagoričnog delirija. Na taj način je ishodišna Puccinijeva glazba potpuno apsorbirana u novi artefakt. Glazbeni kadar se sužava ili širi, pritom se poštuje perspektiva različitih planova ili se transformira u bezbroj inačica.

Stvaranje opere Mimi može se usporediti sa slikanjem Pabla Picassa, koji je znao u jednoj slici inkorporirati nekoliko perspektiva i fokusa, tako da se u nekim njegovim radovima prepoznaje i slikarstvo Velasqueza i nanos vlastita kista. Također, u stvaranju ovog suvremenog opernog projekta jedna od inspiracija je i stvaralaštvo Alfreda Hitchcocka, koji u svojim filmovima varira određene teme ne samo na planu priče, nego i u načinu upotrebe filmske kamere, kadriranju, osvijetljenju i ritmu. Operom Mimi propituje se jedno od slavnih Puccinijevih djela iz rakursa suvremenosti. Operama Manon Lescaut, Tosca, Madame Butterfly te iznad svega La Bohème Puccini je stvorio djela temeljena na ženskim likovima kojima je pokretačka snaga u emocijama. Ljubav je posljednja pobuna pojedinca, jedino za što je on spreman umrijeti. Mimi, koju slobodno reinterpretrira Frédéric Verrières projicira junakinju u današnje vrijeme, u 21. stoljeće te analizira sve dimenzije ljubavi u suvremenom društvu.

I ovdje je riječ o umjetnosti, siromaštvu, ali i ljubavi iznad svega. Ljubavi u svim oblicima, jer svaki lik ima svoju viziju ljubavi koja mu pripada, bilo da je riječ o idealiziranoj emociji, ljubomori, bolesnoj ljubavi ili onoj smrtonosnoj…. Mimi Frédérica Verrièresa nije transpozicija Puccinijeve opere La Bohème; Mimi je djelo otrgnuto iz 19. stoljeća sa željom da zazvuči i odjekne danas i sada. Mimi će biti sagledana iz dvostruke perspektive, one Puccinijeve koju dobro poznajemo i one sadašnje koja bi mogla biti našom suvremenicom.

Videozapis – Mimi

Skladatelj: Frèdèric Verrières
Libretist: Bastien Gallet
Dirigenti: Darijan Ivezić
Redatelj: Guillaume Vincent
Vokalni pedagog: Jean-Yves Aizic
Scenograf: James Brandily
Kostimografkinja: Fanny Brouste
Suradnik za scenski pokret: Daniel Larrieu
Glazbeni računalni program Ircam: Robin Meier
Oblikovatelj svjetla: Sèbastien Michaud
Asistent dirigenta: Darijan Ivezić
Umjetnička suradnica: Marion Stoufflet
Asistentica redatelja: Sanja Ivić
Asistentica kostimografkinje -volonterka: Mia Rejc-Prajninger

Premijerni autorski tim (2015):

Skladatelj: Frédéric Verrières
Libretist: Bastien Gallet
Redatelj: Guillaume Vincent
Dirigent: Jean Deroyer
Vokalni pedagog: Jean – Yves Aizic
Scenograf: James Brandily
Kostimografkinja: Fanny Brouste
Suradnik za scenski pokret: Daniel Larrieu
Glazbeni računalni program Ircam: Robin Meier
Oblikovatelj svjetla: Sébastien Michaud
Umjetnička suradnica: Marion Stouff
Asistentica redatelja: Tali Serruya

 

 

Trajanje predstave sat i 40 minuta

Povezano


Galerija

Ansambl predstave

25. i 26. ožujka 2016 (dirigent Darijan Ivezić)

RODOLPHE – Leon Košavić
MIMI1 – Maja Posavec
MIMI2 – Mia Domaćina
MARCEL– Đani Stipaničev
MUSETTE – Gorana Biondić
GESCHWITZ – Vanda Winter

ORKESTAR OPERE HRVATSKOGA NARODNOG KAZALIŠTA U ZAGREBU:

Vlatka Peljhan – violina, Natalia Anikeeva- viola, Adam Chelfi- violončelo, Ivan Gazibara – kontrabas, bas gitara, Nina Cossetto – klavir, Kaja Farszky- udaraljke, Zvonimir Lazar – truba, Danijel Martinović- klarinet, Ana Benić- flauta, Ivan Bošnjak – trombon

Inspicijentice: Aleksandra Ćorluka, Zrinka Petrušanec Šaptačice: Marija Nacevska, Gordana Nikić

Korepetitori:
Vjekoslav Babić, Darjana Blaće Šojat, Helena Borović, Silvana Čuljak, Darijan Ivezić