Foyer

Ciklus koncerata nedjeljom

U nedjelju, 26. ožujka 2017. u 11.00 sati, Ciklus koncerata nedjeljom nastavlja se nastupom glazbenoga ansambla Alisios camerata, u sastavu Vlatka Peljhan na violini, Davorin Brozić na klarinetu i Mia Elezović uz klavir.
Ciklus je zamišljen kao zajednički projekt Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Udruge hrvatskih trombonista i tubista Busina, a održava je jedanputa mjesečno nedjeljom u foyeru Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.

Program koncerta 26. ožujka 2017. u 11.00 sati

D. Milhaud: Suita op.157b za violinu, klarinet i klavir
Ouverture
Divertissement
Jeu
Introduction et Final

W.A.Mozart: Duo za violinu i klarinet K423
Allegro
Adagio
Rondo. Allegro

A. Arutiunian: Suita za trio
Introduction
Scherzo
Dialog
Final

ALISIOS CAMERATA
Svirajući u raznim kombinacijama i ugošćujući u ansamblu svoje kolege instrumentaliste i pjevače Alisios camerata s jednakim veseljem i znatiželjom pristupa literaturi izvorno pisanoj za Messiaen ansambl kao i djelima koja sami adaptiraju. Odmah su prepoznati  i od  publike i od kritike, a privukli su pozornost i hrvatskih skladatelja svih generacija, koji su za njih pišu ili su napisali glazbena djela. Uz nastupe u Hrvatskoj, sastav je s velikim uspjehom gostovao u Austriji, na Cipru i u Japanu. Njihova izvedba Quatraina I. Torua Takemitsua uz Zagrebačku filharmoniju, na međunarodnome festivalu suvremene glazbe 2015., zagrebačkome  Muzičkom biennaleu, bila je ujedno prva izvedba toga djela u Hrvatskoj. Godine 2014. na Danima hrvatske glazbe u Opatiji praizveli su glazbena skladatelja srednje i mlađe generacije (Olja Jelaska, Ivan Josip Skender, Mladen Tarbuk, Viktorija Čop, Davor Bobić) pisana upravo za njih. U posljednjih 25 godina u Hrvatskoj nisu nastajala glazbena djela za ovakav sastav, ali od pojave Alisiosa nastalo ih je već nekoliko, što svjedoči o velikom zanimanju koje ovaj specifičan ansambl pobuđuje.

Davorin Brozić, svoju usmjerenost prema komornoj glazbi  ostvaruje u nekoliko vidova. Izvodeći djela klasičnoga repertoara nastupa s komornim sastavima u domovini i inozemstvu; sudjelovao je na Festivalu Carl Orff u Italiji i Heidelberger Frühling u Njemačkoj, a s moskovskim kvartetom Dominant održao je četiri koncerta u sklopu njihove hrvatske turneje. Na nekoliko posljednjih zagrebačkih Muzičkih biennalea nastupao je s kvartetom Berlinske filharmonije, i kao solist uz ansambl Zeitfluss iz Graza. Za diskografsku kuću Cantus snimio je nosač zvuka pod nazivom Spiritual Ruždjak s komornim djelima. Suosnivač je i realizator Festivala komorne glazbe Diapason u Hrvatskome glazbenom zavodu. Davorin Brozić je solo-klarinetist Orkestra Opere zagrebačkoga Hrvatskoga narodnog kazališta i docent na Muzičkoj akademiji. Nakon završenoga studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, usavršavao se na klarinetu u New Yorku i Genevi, a kao dirigent u Sieni i Milanu.

Vlatka Peljhan koncertna je majstorica Orkestra Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i profesorica komorne glazbe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Na Visokoj školi za glazbu i ples u Rotterdamu stekla je magisterij violine i viole. Solistički je nastupala uz vodeće hrvatske orkestre. Pobjednica je Međunarodnoga violinističkog natjecanja Alfredo e Vanda  Marcosig u Italiji. Kao članica Zagrebačkog klavirskog trija osvojila je niz nagrada i priznanja u zemlji i inozemstvu te gostovala na međunarodnim festivalima komorne glazbe diljem Europe te u Izraelu. Bila je članica japanskoga Pacific Music Festival Orchestra, kanadskoga Symphony Orchestra Academy of the Pacific, Rotterdamskoga komornoga orkestra, Amsterdamskoga simfonijskog orkestra, Zagrebačkih solista i Simfonijskoga orkestra veronske Arene.

Mia Elezović diplomirala je glasovir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Zvjezdane Bašić te na Hochschule für Musik u Frankfurtu u klasi Herberta Seidela. Magistrirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i u newyorškoj  Manhattan School of Music u programu Contemporary Performance. Surađivala je s brojnim orkestrima i komornim sastavima diljem Europe, Amerike te u Japanu. Kao pedagoginja djeluje na brojnim inozemnim glazbenim učilištima, od 2010. predaje na Conservatoire Royal de Liège u Belgiji, a od 2016. na Umjetničkoj akademiji u Osijeku.

U nedjelju, 26. veljače u 11 sati nastupili su Gorana Biondić Ruško i Adela Golac Rilović uz klavirsku pratnju Darijana Ivezića. Ciklus je zamišljen kao zajednički projekt Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Udruge hrvatskih trombonista i tubista Busina, a koncertirat će vrhunski hrvatski glazbenici u pomno odabranim programima.

Program koncerta 26. veljače

Henry Purcell  Let us wander
Felix Mendelssohn  Grüss
Camille Saint-Saëns  El desdichado
Emile Amédée Chausson  La Nuit
Emile Amédée Chausson  Réveil
Wolfgang Amadeus Mozart Figarov pir, duet  Susanne i Grofice Almaviva – Cosa minarri.. Sull‘
Vincenzo Bellini Beatrice di Tenda , duet Angiol di pace
Jules Massenet  Cendrillon, scena Vile i Pepeljuge,  Enfin, je connaitrai le Bonheur à mon tour

Gorana Biondić Ruško rođena je  u Slavonskome Brodu. Diplomirala je solo pjevanje 2008. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Snježane Bujanović- Stanislav, i nastavila se usavršavati kod nacionalnog prvaka Vitomira Marofa, Paola de Napolia, Silvie dalla Benette. Kao jedna od najtalentiranijih predstavnica svoje generacije bilježi nastupe u svim opernim kućama u zemlji. Debitirala je 2005. u riječkome Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca kao Despina u Mozartovoj operi Così fan tutte, a 2011.  je pjeva Paulinu u Offenbachovoj opereti  Pariški život. U zagrebačkome Hrvatskom narodnom kazalištu je ostvarila svoje uspješne interpretacije u operama: Razgovori karmelićanki F. Poulenca (Constance), Sestra Angelica (Genovieffa) i Gianni Schicchi (Nella) G. Puccinija,  Falstaff (Nanneta) G. Verdija, Parsifal (Blumenmädchen) R. Wagnera, Hamlet (Ofelija) A. Thomasa, Ljubavni napitak (Adina) G. Donizettia, Don Giovanni (Zerlina) W. A. Mozarta, Postolar od Delfta ( Sreća) B. Berse, Ivica i Marica (Marica) E. Humperdincka, Mimi (Musetta) F. Verrièresa, u kazališnome igrokazu Vještica Hillary ide u operu P. Lunda nastupa kao Maria Bellacanta i kao Helene u Hin und Züruck P. Hindemitha. U splitskoj Operi HNK nastupila je kao Musetta u Puccinijevoj operi La Boheme, u osječkome HNK-u nastupila  je kao Kraljica noći u Mozartovoj  Čarobnoj fruli. Na otvorenju 59. splitskog ljeta pjevala je u operi Povratak Mornara F. von Suppéa u ulozi Jele. Kao koncertna pjevačica razvila je bogatu karijeru te je između ostaloga surađivala sa Zagrebačkom filharmonijom i Ansamblom Cantus. Dobitnica je brojnih nagrada od kojih se ističu Nagrada Hrvatskoga društva skladatelja na Tribini Darko Lukić te Nagrada Marijana Radev Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu 2012./13.

Adela Golac Rilović diplomirala je solo pjevanje u klasi prof. Snježane Bujanović Stanislav na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje je i magistrirala u klasi prof. Dunje Vejzović. Pohađala je satove pjevanja i sudjelovala na seminarima poznatih svjetskih pedagoga (Mirella Freni, Sena Jurinec, Biserka Cvejić, Olivera Miljaković, Franca Mattiucci, Paolo de Napoli). Debitirala je 1999.g. kao Cleopatra u Händelovoj operi Giulio Cesare i od tada ostvarila niz glavnih opernih uloga u Operi zagrebačkoga HNK, u splitskoj Operi HNK, riječkoj Operi HNK Ivana pl. Zajca te u osječkoj Operi HNK, od kojih se osobito izdvajaju uloge talijanskoga belcanta (Violetta, Gilda, Luisa Miller, Amina, Aida, Leonora, Amelia Boccanegra, Norma, Adina, Marie, Giulietta, Nedda, Giorgetta, Cio Cio San). Tijekom karijere postepeno širi svoj repertoar na slavenske i njemačke skladatelje, a posebnu je pozornost skrenula na sebe kao Jenufa i Elsa, dok je s ulogama Marije (Mazepa) i Chrysothemis (Elektra) postigla  i inozemne uspjehe.
Uz opernu scenu,  nastupa i na Dubrovačkom, Splitskom, Riječkom i Zadarskom ljetnom festivalu te na Tiroler festspiele. Nastupa i koncertno sa Zagrebačkom filharmonijom, Zagrebačkim solistima, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, orkestrom HTV, orkestrom splitske Opere, Slovenskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Toleda, pod ravnanjem poznatih hrvatskih (Šutej, Bareza, Dešpalj, Repušić) i stranih dirigenata (Kuhn, Allemandi, Dinić, Rahbari, Bosch, Conlin, Arp, Remereit). Adela Golac Rilović snimila je Hrvatsku misu i Podnevnu simfoniju B orisa Papandopula za koju je nagrađena diskografskom nagradom Porin za najbolja izvedena djela u kategoriji klasične glazbe, 2002.Također je snimila Preghieru Gina Marinuzzia sa simfonijskim orkestrom HRT-a pod ravnanjem Nikše Bareze, a CD je izdan u Italiji. Kao solistica u Verdijevu Requiemu nastupila je na Tyroler festspiele pod ravnanjem maestra G. Kuhna, također snimljenom na CD. Za ulogu Mirjane u istoimenoj operi J. Mandića dobila je Nagradu Marijana Radev za najbolje operno ostvarenje u sezoni 2007./8. te za ulogu Helene u Verdijevoj operi Sicilijanske večernje u sezoni 2015./16.

Darijan Ivezić  rođen je 1990. u Novskoj, gdje stječe srednjoškolsko glazbeno obrazovanje, maturiravši klavir i teoriju glazbe. Studij dirigiranja diplomirao je u klasi red. prof. Uroša  Lajovica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Od 2015. zaposlen je kao korepetitor u Operi Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, gdje asistira dirigentima Nikši Barezi, Josipu Šegi i Ivanu Josipu Skenderu, u operama: Sicilijanske večernje Verdija, Manon Lescaut i Madama Butterfly Puccinija, Don Pasquale Donizettija, Ekvinocij Brkanovića, kantati Gurre-Lieder Schönberga, Mimi Verrièresa, s kojom je i debitirao kao dirigent 2016. Voditelj je Ansambla Col legno s kojim je, između ostaloga, snimio glazbu za animirani film Mutne vode. Kao student druge godine, u listopadu 2010. s kolegama s Akademije dramske umjetnosti Frana Maria Vrankovića i Luku Jerkovića, realizirao je autorski projekt DuLuM – KULTurni tulum – koncert dobrodošlice brucošima triju umjetničkih akademija, za što je primio Rektorovu nagradu. Kao asistent maestra Mladena Tarbuka krajem 2011. sudjelovao je u međuakademskoj produkciji Carmen Georgesa Bizeta u KD Vatroslava Lisinskog i riječkome HNK Ivana pl. Zajca, za što je primio Dekanovu nagradu. Asistirao je Mladenu Tarbuku i ravnao međuakademskom produkcijom opere Slavuj Igora Stravinskoga u KD Vatroslava Lisinskog u travnju 2013. Od početka 2015. do veljače 2016. vodi zbor Pravnoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Capella Juris. Trenutačno je dirigent i umjetnički voditelj Projekta Lazarus. Od ožujka 2016. godine radi kao naslovni asistent na Odsjeku za dirigiranje, harfu i udaraljke Muzičke akademije u Zagrebu. U travnju 2016. prvi je put ravnao Simfonijskim orkestrom HRT-a u ciklusu Bajsić u 8.

 

U nedjelju, 12. veljače u 11 sati, započeo je Ciklus koncerata nedjeljom, koji će se održavati jedanput mjesečno u foyeru Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.

Ciklus je zamišljen kao zajednički projekt Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Udruge hrvatskih trombonista i tubista Busina, a koncertirat će vrhunski hrvatski glazbenici u pomno odabranim programima.

Svi koncerti održavat će se nedjeljom u 11 sati, u foyeru HNK u Zagrebu, redom:

12. veljače 2017. Duo Kušan – Gilming
26. veljače 2017. Gorana Biondić Ruško – Adela Golac Rilović – Darijan Ivezić
26. ožujka 2017. Alisios kamerata
23. travnja 2017. Busina brass kvintet
14. svibnja 2017. Kvintet trombona i Gorana Biondić Ruško

Prve u nizu nastupile su Duo Kušan – Gilming, 12. veljače u 11 sati, u kojemu su violončelistica Petra Kušan  i  pijanistica Petra Gilming.

Program koncerta:
Robert Schumann  Adagio i Allegro, op. 70
Sergej Prokofjev  Sonata za violončelo i klavir, op.119

Andante grave
Moderato
Allegro, ma non troppo

Cesar Franck Sonata za violinu i klavir u A-duru

– Allegretto ben moderato
– Allegro
– Recitativo-Fantasia: Ben moderato
– Allegretto poco mosso

Glazbenica Petra Kušan počela je učiti violončelo u dobi od 6 godina. Bila je učenica profesora Valtera Dešpalja, u čijoj je klasi na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu diplomirala 2008. godine te Juliusa Bergera, kod kojega je 2010. godine završila majstorsko usavršavanje u Leopold Mozart Centru Univerziteta u njemačkome Augsburgu. Tijekom studija redovito je radila i s drugim istaknutim glazbenicima kao što su K. Botvay, D. Ferschtman, L. Fenyö, M. Lovett, O. Mandozzi, A. Meneses, Jean Guihen Queyras, V. Yagling, R. Latzko i drugi. Bila je stipendistica Grada Zagreba, Bavarske vlade, Leopold Mozart Curatoriuma, Fondacije Vladimira Spivakova te Univerziteta Mozarteum u Salzburgu. Laureatkinja je mnogih natjecanja, kao što su hrvatska državna glazbena natjecanja  te međunarodna natjecanja u Goriziji (Italija) i Liezenu (Austrija), Concertino Praga, Andreas Stein Wettbewerb u Augsburgu, i Ferdo Livadić u Samoboru. Godine 2007. dodijeljena joj je Nagrada Ivo Vuljević za najuspješniju mladu glazbenicu godine. Redovito nastupa kao solistica diljem Europe; Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Češkoj, Slovačkoj, Kosovu, Švicarskoj, s prestižnim domaćim i međunarodnim orkestrima (Simfonijski orkestar Češkoga Radija, Kremerata Baltica, Budimpeštanski gudači, Leopold Mozart Ensemble, Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar HRT-a, Orkestar oružanih snaga RH, Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu, Zagrebački solisti,  Hrvatski komorni orkestar). Snimala je za hrvatski, češki, austrijski, njemački i francuski radio, a njezine su snimke emitirane na mnogim radijima diljem Europe. Intenzivno se bavi komornom glazbom i redovito surađuje s umjetnicima, poput Mische Maiskyja, Josea Gallarda, Natalie Gutman, Jean-Guihena Queyrasa, Danjula Ishizake, Radovana Vlatkovića, Giovannija Sollime, Daniela Gaedea, Martina Lovetta, Monike Leskovar, Juliusa Bergera te mnogim istaknutim članovima najprestižnijih europskih orkestara (Berlinska, Munchenska i Bečka filharmonija, Royal Symphony Orchestra, Orkestar zürichške Opere i dr.). Surađivala je  s mnogim domaćim i stranim ansamblima kao što su Cellomania, Moskovski virtuozi, Ruski nacionalni orkestar, Zagrebački solisti, Cello Passionato, Les ensemble international des Quatre siècles, Orkestar oružanih snaga Republike Hrvatske, Zagrebački orkestar mladih, Komorni orkestar Hrvatske glazbene mladeži, Hrvatski komorni orkestar i Simfonijski orkestar HRT-a. Članica je orkestra Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.

Petra Gilming rođena je  1978. u Zagrebu, gdje je i  diplomirala 2000. godine na Muzičkoj akademiji u razredu Vladimira Krpana, kod kojega je 2007. i magistrirala. Pobjednica je brojnih državnih i međunarodnih natjecanja, dobitnica Rektorove te Dekanove nagrade Sveučilišta u Zagrebu i Nagrade Hrvatskoga glazbenog zavoda. Surađuje s istaknutim domaćim i inozemnim umjetnicima. Često je pozivana na suradnju s kandidatima velikih međunarodnih natjecanja kao stalna korepetitorica. Zaposlena je  kao umjetnička suradnica na Odsjeku gudačkih instrumenata Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu.

65fv
Pod pokroviteljstvom Centra za strane jezike – VODNIKOVA