Iz Kazališta

Ciklus koncerata nedjeljom

U nedjelju, 21. svibnja u 11 sati u Ciklusu koncerata nedjeljom nastupio je Majstorski kvintet Busina brass – ansambl koji je oduševio, zabavio, zamislio, zapanjio i razveselio programom od Mozarta do swinga. Pripadaju najboljima iz bogate hrvatske tradicije limenih puhača – ništa bolje, zabavnije i elegantnije ne može se kod nas trenutačno naći  u ovome žanru. Članovi Busina brass quinteta: Aleksandar Arsić truba; Sergiu Carstea, truba; Dániel Molnár, rog; Ivan Bošnjak, trombon  i Željko Kertez, tuba.

Program koncerta 

Marc-Antoine Charpentier Prelude from Te Deum

Anonimni autor Sonata from the collection Bankelsangerlieder

Johann Sebastian Bach Schafe koennen sicher weiden

Joseph Haydn Gloria iNelson Mass

Bizet Suita iz opere Carmen

Traditionalna   When the Saints

Paul Mares – Walter Melrose – Ben Pollack  Tin Roof Blues

Sholom Secunda Bei Mir Bist Du Schön

Traditionalna  St. James Infirmary

Enrique Crespo  Vals Peruano

Enrique Crespo  Ragtime

Busina brass quintet

Kvintet je osnovan 2007. godine i djeluje u sklopu Udruge hrvatskih trombonista i tubista  Busina. Ovaj međunarodni ansambl čine glazbenici iz različitih zemalja, a njegovi članovi  pripadaju najnagrađivanijim glazbenicima mlađe generacije, koji surađuju u nekoliko orkestara i glazbenih škola. Ansambl izvodi raznovrstan program, od originalnih djela za brass do aranžmana poznatih orkestralnih ulomaka, jazza, glazbe 20. stoljeća i filmske glazbe.

Uz nastupe diljem Hrvatske, Busina brass quintet nastupa i u inozemstvu; Grčka, Turska, Njemačka, Velika Britanija, Rumunjska,  Crna Gora, Italija, Gruzija, Izrael, Srbija, gdje je uz pratnju Vojvođanskog simfonijskog orkestra izveo prvu europsku izvedbu skladbe Shadowcatcher američkoga skladatelja Erica Ewazena za brass kvintet i orkestar. Ansambl također često nastupa uz pratnju Simfonijskoga puhačkog orkestra Oružanih snaga Republike Hrvatske s kojim izvodi originalne skladbe za puhački kvintet i orkestar, pa su tako na 2. zagrebačkom brass festivalu izveli prvi put u Hrvatskoj skladbu Cityscape of New York Jeffa Tyzika.

Busina brass quintet je rezidentni ansambl Zagrebačkoga brass festivala i međunarodne Summer Brass Academy u Šibeniku.

Aleksandar Arsić se rodio u Beogradu. Završio je master i specijalističke studije na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu te se usavršavao kod slavnih trubača, poput  Mauricea Andrea, Erica Aubiera, Reinholda Friedricha, Edwarda Tarra, Luisa Gonzalesa, Pacha Floresa. Dobitnik je više od dvadeset nagrada na domaćim i međunarodnim natjecanjima (Concours d’Interprétation Musicale, Jeunesse Musicales i Concours de Musica Benidorm). Kao solist nastupa od šesnaeste godine, a sudjelovao je i na značajnim regionalnim festivalima kao što su BEMUS, BELEF, A-Tempo, Mokranjčevi dani, Sarajevska zima…

Od 2008. solist je i prvi trubač Crnogorskoga simfonijskog orchestra – CSO, vanjski suradnik Beogradske filharmonije, Makedonske filharmonije, Simfonijskog orkestra RTS-a, Vojvođanskih simfoničara i beogradske Opere Madlenianum. Od 2013. radi kao profesor trube na Muzičkoj akademiji u Cetinju.

Sergiu Castea se rodio u Moldaviji, gdje je završio srednju školu i studij trube na Konzervatoriju Gavriil Muzicescu u Chişinăuu. Postdiplomski studij je završio u Parizu na Conservatoire superiour u klasi P. Thiboulta i A. Curea.

Godine 1989. osnovao je Moldova brass quintet, a 2007. je osnovao je Rumunjsko puhačko udruženje. Bio je član žirija na nekoliko desetaka međunarodnih natjecanja, a od 1978. je  bio profesor trube na nekoliko moldavskih sveučilišta i konzervatorija. Trenutačno je solo trubač u Nationalnoj rumunjskoj operi u Temišvaru te profesor trube na Nacionalnom glazbenom sveučilištu DIN u Bukureštu i Fakultetu za glazbenu umjetnost u Temišvaru.

Kao solist je nastupao u Francuskoj, Izraelu, Italiji, Njemačkoj, Austriji, Španjolskoj, Hrvatskoj i mnogim drugim europskim državama s različitim orkestrima i komornim sastavima.

Redovito drži majstorske tečajeve na visokoškolskim glazbenim ustanovama diljem Europe i u Kanadi. Član je Busina brass quinteta od 2015. godine.

Dániel Molnár se rodio u Budimpešti. Poslije mature na Konzervatoriju Béla Bartók, diplomirao je  na Akademiji Ferenc Liszt u Budimpešti u klasi prof. Ferenca Tarjánija. Poslije diplome nastavio je  školovanje na Universität der Künste u Berlinu.

Gostovao u mnogim orkestrima poput Madžarske državne opere, Slovenske filharmonije, Radijskog simfonijskog orkestra iz Berlina (RSB), Njemačkog simfonijskog orkesta iz Berlina (DSO), Ansambla Modern iz Frankfurta, a kao solist je nastupao u izvedbama Haydnova i Weberova Concertina za rogC diljem Njemačke i Francuske. Bavi se  i komornom glazbom te je kao član njemačkoga ansambla Berlin Counterpoint nastupio na renomiranim svjetskim festivalima komorne glazbe poput festivala  Schleswig-Holstein Musik, Copenhagen Chamber  te u španjolskome Bilbau, meksičkome  Tuxtla Gutierezu i turskome Istanbulu. Član je Zagrebačke filharmonije od 2012., a Busina brass quinteta od 2013. godine.

Ivan Bošnjak se rodio u Osijeku, a srednju je glazbenu školu završio u Šibeniku u klasi prof. M. Bošnjaka. Studirao je na Glazbenoj akademiji u Lovranu u klasi prof. B. Slokara te diplomirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Dobitnik je više prvih nagrada na domaćim i međunarodnim natjecanjima. Od 2004. djeluje je kao solo trombonist u Orkestru Opere HNK u Zagrebu, a od 2013. i kao solo trombonist No Borders Orchestra / Orkestra  bez granica, sastavljen od  glabenika s područja bivše države. Osnivač je i predsjednik Udruge hrvatskih trombonista i tubista – Busina te umjetnički ravnatelj Zagrebačkoga brass festivala.

Kao solist je nastupio s nekoliko orkestara u Hrvatskoj i Austriji, a 2012. je nastupio s orkestrom Tsuruoka Higashi High School iz Japana.

Profesor  je glazbene umjetnosti na Privatnoj gimnaziji Marul u Zagrebu, 2010. i 2011. godine predavao je u Međunarodnoj ljetnoj školi Orkesterkamp u Portorožu u organizaciji Univerzitetskog puhačeg orkestra iz Ljubljane. Od 2014. gostujući je profesor na English Brass Academy u Velikoj Britaniji i Japanu, a od 2015. umjetnički ravnatelj međunerodne Summer Brass Academy u Šibeniku.

Željko Kertez se rodio u Varaždinu, gdje je završio srednju glazbenu školu u klasi prof. S. Rukljića. Diplomirao je tubu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Šime Vulelije. Dobitnik je nekoliko prvih nagrada na regionalnim i državnim natjecanjima. Još kao student angažiran je u Orkestru srednjoeuropske inicijative (CEI Orchestra) i Orkestru mladih Mediterana. Od 2005. je solo tubist u Orkestru Opere HNK u Zagrebu i dirigent Gradskoga puhačkog orkestra u Kutini. Godine 2010. bio je predavač na Međunarodnoj ljetnoj školi Orkesterkamp u Portorožu u organizaciji Univerzitetskog puhačeg orkestra iz Ljubljane. Za vrijeme i poslije studija usavršavao se kod eminentnih solista, poput  Mela Culbertsona, Jensa Bjorna Larssena, Waltera Hilgersa, Bena Van Dijka i drugih. Nastupao je kao solist s Orkestrom zagrebačke Muzičke akademije, Orkestrom oružanih snaga RH, a posebno se ističe nastup sa Orkestrom Tokai Sagami u Japanu 2013. godine. Od 2014. djeluje kao gostujući profesor na English Brass Academy u Velikoj Britaniji i Japanu.

 

Ciklus koncerata nedjeljom u foyeru HNK u Zagrebu nastavio se u nedjelju, 14. svibnja u 11 sati nastupom Ansambla trombonista u sastavu: Alan Bošnjak – trombon, alt trombon; Ivan Bošnjak – trombon; Mate Đuzel – trombon; Marin Rabadan – trombon i Željko Kertez – tuba. Gošće su Adela Golac Rilović, sopran i Gorana Biondić Ruško, sopran.

Ciklus je zamišljen kao zajednički projekt Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Udruge hrvatskih trombonista i tubista Busina, a održava je jedanputa mjesečno (osim u iznimnim slučajevima) nedjeljom u foyeru Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.

Program koncerta:

1. Gioachino Rossini William Tell, uvertira

2. Charles Gounod Romeo i Julija, arija Julije Je Veux Vivre
Solistica: Gorana Biondić Ruško

3.Giacomo Puccini Gianni Schicchi, arija Laurette O, mio Babbino caro

    Solistica: Adela Golac Rilović

4. Richard Wagner Tannhäuser, Zbor hodočasnika

5. Giuseppe Verdi Traviata, arija Violette Sempre libera
Solistica: Gorana Biondić Ruško

6. Giacomo Puccini Turandot, arija Liu Tu, che di gel sei cinta
     Solistica: Adela Golac Rilović

7. Giuseppe Verdi Aida, Triumfalni marš

8. Gaetano Donizetti Kći pukovnije, arija Marie Salut ŕ la France
     Solistica: Gorana Biondić Ruško

9. Jacques Offenbach Orfej u podzemlju, Can-Can

10. Antonín Dvořák Rusalka, arija Rusalke Měčku na nebi hlubokém
      Solistica: Adela Golac Rilović

11. Ivan pl. Zajc Nikola Šubić Zrinjski, finale opere U boj, u boj


Alan Bošnjak
  rodio se 1969. godine u Zagrebu, gdje je diplomirao trombon na Muzičkoj akademiji u klasi prof. M. Fuchsa 1992. Usavršavao se na Hochschule fur Musik und darstellende Kunst u Beču i Grazu te kod Branimira Slokara. Sudionik je brojnih natjecanja na kojima je osvajao nagrade. Nastupao je godinama kao solist s orguljašem Mariom Perestegijem, kao komorni glazbenik u Ansamblu Ad gloriam brass te niz godina bio član grupe Cubismo. Od 1990. godine stalni je član Orkestra Opere HNK-a u Zagrebu i često surađuje sa Simfonijskim orkestrom HRT-a. Jedan je od osnivača ansmbla Simply brass kvintet, u kojemu djeluje i kao član.

Ivan Bošnjak rodio se 1981. u Osijeku. Srednju glazbenu školu završio u Šibeniku, studirao je na Glazbenoj akademiji u Lovranu u klasi prof. B. Slokara te diplomirao na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Dobitnik je više prvih nagrada na domaćim i međunarodnim natjecanjima. Od 2004. djeluje je kao solo trombonist Orkestra Opere HNK u Zagrebu, a od 2013. i kao solo trombonist No Borders Orchestra / Orkestra  bez granica, koji čine glabenici s područja bivše države. Osnivač je i predsjednik Udruge hrvatskih trombonista i tubista  Busina te umjetnički ravnatelj Zagreb Brass Festivala. Kao solist nastupa s nekoliko značajnih hrvatskih i austrijskih orkestara, a 2012. je nastupio s orkestrom Tsuruoka Higashi High School iz Japana.

Bavi se i pedagoškim radom; profesor je glazbene umjetnosti na Privatnoj gimnaziji Marul u Zagrebu, bio je predavač u Međunarodnoj ljetnoj školi Orkesterkamp u Portorožu 2010. i 2011. u organizaciji Univerzitetskog puhačeg orkestra iz Ljubljane, od 2014. djeluje kao gostujući profesor na English Brass Academy u Velikoj Britaniji i Japanu, a od 2015. je  umjetnički ravnatelj međunarodne ljetne škole za limene puhače Summer Brass Academy u Šibeniku.

Marin Rabadan rodio se 1978. godine u Splitu, gdje je završio osnovnu i srednju glazbenu školu Josip Hatze u klasi prof. Đorđa Radovnikovića. Poslije mature upisuje studij trombona na Muzičku akademiju u Zagrebu u klasi prof. Šime Vulelije, a zatim završava i poslijediplomski studij. Na četvrtoj godini studija postaje član Zagrebačke filharmonije, koje je stalni član od 1999. godine.

Osim aktivne suradnje u raznim ansamblima i česte suradnje s hrvatskim orkestrima bavi se skladanjem i aranžiranjem, napisavši brojna djela za komorne sastave koja se i danas nalaze na repertoarima hrvatskih renomiranih sastava.

Mate Đuzel rodio se 1995. godine u Splitu. U Glazbenoj školi dr. fra Ivan Glibotić u Imotskome počinje učiti trombon kod profesora Ivana Glibote, u čijoj klasi je i maturirao 2013., kada osvaja niz prvih nagrada na domaćim i međunarodnim natjecanjima. Muzičku akademiju u Zagrebu upisuje 2013., i sada je student četvrte godine u klasi prof. Šime Vulelije. Treću godinu studija pohađao je na Akademiji za glasbo u Ljubljani u klasi profesora Dušana Kranjca u sklopu studentske razmjene. Tijekom studija sudjeluje na nekoliko natjecanja, osvojivši značajne nagrade; prva nagrada na Državnom natjecanju u Samoboru (2014.), prva nagrada te nagrada za najbolje izvedeno djelo hrvatskoga autora na Međunarodnom natjecanju u Mariji Bistrici (2014.), prva nagrada na međunarodnome natjecanju Woodwind&Brass u Varaždinu (2015.), prva nagrada na međunarodnom natjecanju SVIRÉL u Sloveniji (2016.). Uz pratnju Zagrebačke filharmonije izveo je Koncert za trombon i orkestar u C-duru Nina Rote u KD Vatroslava Lisinskoga. Više puta je nastupio kao solist uz Brass ansambl zagrebačke Muzičke akademije te uz Simfonijski puhački orkestar oružanih snaga RH. Od 2016. član je Mediteranskoga orkestra mladih / Orchestre des Jeunes de la Méditerranée, u kojemu nastupa kao prvi trombon na koncertima u Francuskoj, Sloveniji i Hrvatskoj. Stalni je suradnik Orkestra HNK u Zagrebu, a surađivao je s Orkestrom HNK u Splitu, orkestrom ZGK Komedija, Hrvatskim komornim orkestrom, Orkestrom HRM. Pohađao je seminare i individualne satove kod uglednih pedagoga, poput Branimira Slokara, Dietmara Küblböcka, Marka Ilića, Siegmunda Andrascheka, Šime Vulelija, Dušana Kranjca i dr.

Željko Kertez  rodio se 1981. u Varaždinu, gdje je završio srednju glazbenu školu u klasi prof. S. Rukljića. Diplomirao je na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji u klasi prof. Šime Vulelije   i još kao student primljen je u Orkestar srednjoeuropske inicijative / CEI Orchestra i Orkestar mladih Mediterana. Za vrijeme studija i poslije usavršavao se kod eminentnih europskih solista, poput Mela Culbertsona, Jensa Bjorna Larssena, Waltera Hilgersa, Bena Van Dijka i drugih. Dobitnik je nekoliko prvih nagrada na regionalnim i državnim natjecanjima. Od 2005. godine angažiran je kao solo tubist Orkestra Opere zagrebačkoga HNK i dirigent Gradskoga puhačkog orkestra Kutine. Godine 2010. bio je predavač u Međunarodnoj ljetnoj školi Orkesterkamp u Portorožu u organizaciji ljubljanskoga Univerzitetskog puhačkog orkestra. Kao solist je nastupao s Orkestrom zagrebačke Muzičke akademije, Orkestrom oružanih snaga RH, a posebno se ističe nastup s Orkestrom Tokai Sagami u Japana 2013. godine. Od 2014. djeluje kao gost profesor na English Brass Academy u Velikoj Britaniji i Japanu.

Adela Golac Rilović diplomirala je solo pjevanje u klasi prof. Snježane Bujanović Stanislav na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje je i magistrirala u klasi prof. Dunje Vejzović. Pohađala je satove pjevanja i sudjelovala na seminarima poznatih svjetskih pedagoga, poput Mirelle Freni, Sene Jurinac, Biserke Cvejić, Olivere Miljaković, France Mattiucci, Paola de Napolija.

Debitirala je kao Cleopatra u  Händelovoj operi Giulio Cesare 1999., ostvarivši otada kao operna prvakinja niz velikih uloga u Operi zagrebačkoga HNK, Operi splitskoga HNK, Operi riječkoga HNK i Operi osječkoga HNK, među kojima se izdvajaju uloge talijanskoga belcanta (Violetta, Gilda, Luisa Miller, Amina, Aida, Leonora, Amelia Boccanegra, Norma, Adina, Marie, Giulietta, Nedda, Giorgetta, Cio Cio San). Posebnu pozornost skrenula je na svoju interpretaciju Jenufe i Else, dok je sa Marijom u Mazepi Čajkovskoga i Chrysothemis u Elektri Straussa postigla inozemne uspjehe.

Često nastupa i na koncertima na Dubrovačkim ljetnim igrama, Splitskom ljetu, Riječkim ljetnim večerima i Zadarskom ljetnom festivalu te na Tiroler Festspiele, s različitim orkestrima; Orchester der Tiroler Festspiele, Zagrebačkom filharmonijom, Zagrebačkim solistima, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Orkestrom HRT, orkestrom splitske Opere, Slovenskom filharmonijom, Toledo Simfonijskim orkestrom iz Toleda. Surađuje s poznatim hrvatskim dirigentima, poput Vjekoslava Šuteja, Nikše Bareze,  Pavla Dešpalja, Ivana Repušića i stranim poput Gustava Kuhna, Antonella Allemandija, Srboljuba Dinića, Alija Rahbarija, Marcusa Boscha, Thomasa Conlina, Klausa Arpa, Arilda Remmereita. Snimila je Hrvatsku misu i Podnevnu simfoniju Borisa Papandopula za koju je nagrađena diskografskom nagradom Porin 2002., za najbolja izvedena djela u kategoriji klasične glazbe. Snimila je nosač zvuka izdan u Italiji, Preghieru Gina Marinuzzija sa Simfonijskim orkestrom HRT-a pod ravnanjem Nikše Bareze. Nastup u Verdijevu Requiemu na Tiroler festspiele pod ravnanjem Gustava Kuhna također je snimljen na Cd-u. Za ulogu Mirjane u istoimenoj Mandićevoj operi dobila je Nagradu Marijana Radev za najbolje operno ostvarenje u sezoni 2007./08., i ponovno istu nagradu za ulogu Helene u Verdijevoj operi Sicilijanske vecernje za sezonu 2015./16.

Gorana Biondić Ruško rođena je u Slavonskom Brodu. Solo pjevanje je diplomirala 2008. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Snježane Bujanović Stanislav. Usavršavala se kod  nacionalnog prvaka Vitomira Marofa, Paola de Napolija, Silvie dalla Benette. Debitirala je 2005. u  riječkome Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca kao Despina u Mozartovoj operi Cosě fan tutte, a 2011. nastupila kao Paulina u Offenbachovoj opereti Pariški život. U Operi zagrebačkoga HNK ostvarila je niz uspješnih uloge u operama:  Constance u Razgovorima karmelićanki F. Poulenca, Genovieffa u Sestri Angelici i Nella u Gianniju Schicchiju G. Puccinija, Nanneta u Falstaffu G. Verdija, Blumenmädchen u Parsifalu R. Wagnera, Ofelija u Hamletu A.Thomasa, Adina u Ljubavnom napitku G.Donizettija, Zerlina u Don Giovanniju W. A. Mozarta, Sreća u Postolaru od Delfta B. Berse, Marica u Ivici i Marici E. Humperdincka, Musetta u Mimi F.Verričresa. U kazališnome igrokazu P. Lunda Vještica Hillary ide u operu nastupa kao Maria Bellacanta, i  kao Helene u djelu Hin und Züruck P. Hindemitha. U operi Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu nastupila je kao Musetta u Puccinijevoj  operi La Bohčme, a u Operi osječkoga HNK  nastupila  je kao Kraljica noći u Čarobnoj fruli W. A. Mozarta. Na otvorenju 59. Splitskog ljeta nastupila je u ulozi Jele u operi Povratak mornara F. von Suppéa. Kao koncertna pjevačica razvila je bogatu karijeru te je između ostalog surađivala sa Zagrebačkom filharmonijom i Ansamblom Cantus. Dobitnica je brojnih nagrada od kojih se ističu nagrada Hrvatskoga društva skladatelja na Tribini Darko Lukić te nagrada Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu Marijana Radev za sezonu 2012./13.


Ciklus koncerata nedjeljom
 nastavio se 26.ožujka nastupom glazbenoga ansambla Alisios camerata, u sastavu Vlatka Peljhan na violini, Davorin Brozić na klarinetu i Mia Elezović uz klavir.
Ciklus je zamišljen kao zajednički projekt Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Udruge hrvatskih trombonista i tubista Busina, a održava je jedanputa mjesečno nedjeljom u foyeru Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu

Program koncerta 26. ožujka 2017. u 11.00 sati

D. Milhaud: Suita op.157b za violinu, klarinet i klavir
Ouverture
Divertissement
Jeu
Introduction et Final

W.A.Mozart: Duo za violinu i klarinet K423
Allegro
Adagio
Rondo. Allegro

A. Arutiunian: Suita za trio
Introduction
Scherzo
Dialog
Final

ALISIOS CAMERATA
Svirajući u raznim kombinacijama i ugošćujući u ansamblu svoje kolege instrumentaliste i pjevače Alisios camerata s jednakim veseljem i znatiželjom pristupa literaturi izvorno pisanoj za Messiaen ansambl kao i djelima koja sami adaptiraju. Odmah su prepoznati  i od  publike i od kritike, a privukli su pozornost i hrvatskih skladatelja svih generacija, koji su za njih pišu ili su napisali glazbena djela. Uz nastupe u Hrvatskoj, sastav je s velikim uspjehom gostovao u Austriji, na Cipru i u Japanu. Njihova izvedba Quatraina I. Torua Takemitsua uz Zagrebačku filharmoniju, na međunarodnome festivalu suvremene glazbe 2015., zagrebačkome  Muzičkom biennaleu, bila je ujedno prva izvedba toga djela u Hrvatskoj. Godine 2014. na Danima hrvatske glazbe u Opatiji praizveli su glazbena skladatelja srednje i mlađe generacije (Olja Jelaska, Ivan Josip Skender, Mladen Tarbuk, Viktorija Čop, Davor Bobić) pisana upravo za njih. U posljednjih 25 godina u Hrvatskoj nisu nastajala glazbena djela za ovakav sastav, ali od pojave Alisiosa nastalo ih je već nekoliko, što svjedoči o velikom zanimanju koje ovaj specifičan ansambl pobuđuje.

Davorin Brozić, svoju usmjerenost prema komornoj glazbi  ostvaruje u nekoliko vidova. Izvodeći djela klasičnoga repertoara nastupa s komornim sastavima u domovini i inozemstvu; sudjelovao je na Festivalu Carl Orff u Italiji i Heidelberger Frühling u Njemačkoj, a s moskovskim kvartetom Dominant održao je četiri koncerta u sklopu njihove hrvatske turneje. Na nekoliko posljednjih zagrebačkih Muzičkih biennalea nastupao je s kvartetom Berlinske filharmonije, i kao solist uz ansambl Zeitfluss iz Graza. Za diskografsku kuću Cantus snimio je nosač zvuka pod nazivom Spiritual Ruždjak s komornim djelima. Suosnivač je i realizator Festivala komorne glazbe Diapason u Hrvatskome glazbenom zavodu. Davorin Brozić je solo-klarinetist Orkestra Opere zagrebačkoga Hrvatskoga narodnog kazališta i docent na Muzičkoj akademiji. Nakon završenoga studija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, usavršavao se na klarinetu u New Yorku i Genevi, a kao dirigent u Sieni i Milanu.

Vlatka Peljhan koncertna je majstorica Orkestra Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i profesorica komorne glazbe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Na Visokoj školi za glazbu i ples u Rotterdamu stekla je magisterij violine i viole. Solistički je nastupala uz vodeće hrvatske orkestre. Pobjednica je Međunarodnoga violinističkog natjecanja Alfredo e Vanda  Marcosig u Italiji. Kao članica Zagrebačkog klavirskog trija osvojila je niz nagrada i priznanja u zemlji i inozemstvu te gostovala na međunarodnim festivalima komorne glazbe diljem Europe te u Izraelu. Bila je članica japanskoga Pacific Music Festival Orchestra, kanadskoga Symphony Orchestra Academy of the Pacific, Rotterdamskoga komornoga orkestra, Amsterdamskoga simfonijskog orkestra, Zagrebačkih solista i Simfonijskoga orkestra veronske Arene.

Mia Elezović diplomirala je glasovir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Zvjezdane Bašić te na Hochschule für Musik u Frankfurtu u klasi Herberta Seidela. Magistrirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i u newyorškoj  Manhattan School of Music u programu Contemporary Performance. Surađivala je s brojnim orkestrima i komornim sastavima diljem Europe, Amerike te u Japanu. Kao pedagoginja djeluje na brojnim inozemnim glazbenim učilištima, od 2010. predaje na Conservatoire Royal de Liège u Belgiji, a od 2016. na Umjetničkoj akademiji u Osijeku.

U nedjelju, 26. veljače u 11 sati nastupili su Gorana Biondić Ruško i Adela Golac Rilović uz klavirsku pratnju Darijana Ivezića. Ciklus je zamišljen kao zajednički projekt Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Udruge hrvatskih trombonista i tubista Busina, a koncertirat će vrhunski hrvatski glazbenici u pomno odabranim programima.

Program koncerta 26. veljače

Henry Purcell  Let us wander
Felix Mendelssohn  Grüss
Camille Saint-Saëns  El desdichado
Emile Amédée Chausson  La Nuit
Emile Amédée Chausson  Réveil
Wolfgang Amadeus Mozart Figarov pir, duet  Susanne i Grofice Almaviva – Cosa minarri.. Sull‘
Vincenzo Bellini Beatrice di Tenda , duet Angiol di pace
Jules Massenet  Cendrillon, scena Vile i Pepeljuge,  Enfin, je connaitrai le Bonheur à mon tour

Gorana Biondić Ruško rođena je  u Slavonskome Brodu. Diplomirala je solo pjevanje 2008. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Snježane Bujanović- Stanislav, i nastavila se usavršavati kod nacionalnog prvaka Vitomira Marofa, Paola de Napolia, Silvie dalla Benette. Kao jedna od najtalentiranijih predstavnica svoje generacije bilježi nastupe u svim opernim kućama u zemlji. Debitirala je 2005. u riječkome Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca kao Despina u Mozartovoj operi Così fan tutte, a 2011.  je pjeva Paulinu u Offenbachovoj opereti  Pariški život. U zagrebačkome Hrvatskom narodnom kazalištu je ostvarila svoje uspješne interpretacije u operama: Razgovori karmelićanki F. Poulenca (Constance), Sestra Angelica (Genovieffa) i Gianni Schicchi (Nella) G. Puccinija,  Falstaff (Nanneta) G. Verdija, Parsifal (Blumenmädchen) R. Wagnera, Hamlet (Ofelija) A. Thomasa, Ljubavni napitak (Adina) G. Donizettia, Don Giovanni (Zerlina) W. A. Mozarta, Postolar od Delfta ( Sreća) B. Berse, Ivica i Marica (Marica) E. Humperdincka, Mimi (Musetta) F. Verrièresa, u kazališnome igrokazu Vještica Hillary ide u operu P. Lunda nastupa kao Maria Bellacanta i kao Helene u Hin und Züruck P. Hindemitha. U splitskoj Operi HNK nastupila je kao Musetta u Puccinijevoj operi La Boheme, u osječkome HNK-u nastupila  je kao Kraljica noći u Mozartovoj  Čarobnoj fruli. Na otvorenju 59. splitskog ljeta pjevala je u operi Povratak Mornara F. von Suppéa u ulozi Jele. Kao koncertna pjevačica razvila je bogatu karijeru te je između ostaloga surađivala sa Zagrebačkom filharmonijom i Ansamblom Cantus. Dobitnica je brojnih nagrada od kojih se ističu Nagrada Hrvatskoga društva skladatelja na Tribini Darko Lukić te Nagrada Marijana Radev Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu 2012./13.

Adela Golac Rilović diplomirala je solo pjevanje u klasi prof. Snježane Bujanović Stanislav na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje je i magistrirala u klasi prof. Dunje Vejzović. Pohađala je satove pjevanja i sudjelovala na seminarima poznatih svjetskih pedagoga (Mirella Freni, Sena Jurinec, Biserka Cvejić, Olivera Miljaković, Franca Mattiucci, Paolo de Napoli). Debitirala je 1999.g. kao Cleopatra u Händelovoj operi Giulio Cesare i od tada ostvarila niz glavnih opernih uloga u Operi zagrebačkoga HNK, u splitskoj Operi HNK, riječkoj Operi HNK Ivana pl. Zajca te u osječkoj Operi HNK, od kojih se osobito izdvajaju uloge talijanskoga belcanta (Violetta, Gilda, Luisa Miller, Amina, Aida, Leonora, Amelia Boccanegra, Norma, Adina, Marie, Giulietta, Nedda, Giorgetta, Cio Cio San). Tijekom karijere postepeno širi svoj repertoar na slavenske i njemačke skladatelje, a posebnu je pozornost skrenula na sebe kao Jenufa i Elsa, dok je s ulogama Marije (Mazepa) i Chrysothemis (Elektra) postigla  i inozemne uspjehe.
Uz opernu scenu,  nastupa i na Dubrovačkom, Splitskom, Riječkom i Zadarskom ljetnom festivalu te na Tiroler festspiele. Nastupa i koncertno sa Zagrebačkom filharmonijom, Zagrebačkim solistima, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, orkestrom HTV, orkestrom splitske Opere, Slovenskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Toleda, pod ravnanjem poznatih hrvatskih (Šutej, Bareza, Dešpalj, Repušić) i stranih dirigenata (Kuhn, Allemandi, Dinić, Rahbari, Bosch, Conlin, Arp, Remereit). Adela Golac Rilović snimila je Hrvatsku misu i Podnevnu simfoniju B orisa Papandopula za koju je nagrađena diskografskom nagradom Porin za najbolja izvedena djela u kategoriji klasične glazbe, 2002.Također je snimila Preghieru Gina Marinuzzia sa simfonijskim orkestrom HRT-a pod ravnanjem Nikše Bareze, a CD je izdan u Italiji. Kao solistica u Verdijevu Requiemu nastupila je na Tyroler festspiele pod ravnanjem maestra G. Kuhna, također snimljenom na CD. Za ulogu Mirjane u istoimenoj operi J. Mandića dobila je Nagradu Marijana Radev za najbolje operno ostvarenje u sezoni 2007./8. te za ulogu Helene u Verdijevoj operi Sicilijanske večernje u sezoni 2015./16.

Darijan Ivezić  rođen je 1990. u Novskoj, gdje stječe srednjoškolsko glazbeno obrazovanje, maturiravši klavir i teoriju glazbe. Studij dirigiranja diplomirao je u klasi red. prof. Uroša  Lajovica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Od 2015. zaposlen je kao korepetitor u Operi Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, gdje asistira dirigentima Nikši Barezi, Josipu Šegi i Ivanu Josipu Skenderu, u operama: Sicilijanske večernje Verdija, Manon Lescaut i Madama Butterfly Puccinija, Don Pasquale Donizettija, Ekvinocij Brkanovića, kantati Gurre-Lieder Schönberga, Mimi Verrièresa, s kojom je i debitirao kao dirigent 2016. Voditelj je Ansambla Col legno s kojim je, između ostaloga, snimio glazbu za animirani film Mutne vode. Kao student druge godine, u listopadu 2010. s kolegama s Akademije dramske umjetnosti Frana Maria Vrankovića i Luku Jerkovića, realizirao je autorski projekt DuLuM – KULTurni tulum – koncert dobrodošlice brucošima triju umjetničkih akademija, za što je primio Rektorovu nagradu. Kao asistent maestra Mladena Tarbuka krajem 2011. sudjelovao je u međuakademskoj produkciji Carmen Georgesa Bizeta u KD Vatroslava Lisinskog i riječkome HNK Ivana pl. Zajca, za što je primio Dekanovu nagradu. Asistirao je Mladenu Tarbuku i ravnao međuakademskom produkcijom opere Slavuj Igora Stravinskoga u KD Vatroslava Lisinskog u travnju 2013. Od početka 2015. do veljače 2016. vodi zbor Pravnoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Capella Juris. Trenutačno je dirigent i umjetnički voditelj Projekta Lazarus. Od ožujka 2016. godine radi kao naslovni asistent na Odsjeku za dirigiranje, harfu i udaraljke Muzičke akademije u Zagrebu. U travnju 2016. prvi je put ravnao Simfonijskim orkestrom HRT-a u ciklusu Bajsić u 8.

 

U nedjelju, 12. veljače u 11 sati, započeo je Ciklus koncerata nedjeljom, koji će se održavati jedanput mjesečno u foyeru Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.

Ciklus je zamišljen kao zajednički projekt Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Udruge hrvatskih trombonista i tubista Busina, a koncertirat će vrhunski hrvatski glazbenici u pomno odabranim programima.

Svi koncerti održavat će se nedjeljom u 11 sati, u foyeru HNK u Zagrebu, redom:

12. veljače 2017. Duo Kušan – Gilming
26. veljače 2017. Gorana Biondić Ruško – Adela Golac Rilović – Darijan Ivezić
26. ožujka 2017. Alisios kamerata
23. travnja 2017. Busina brass kvintet
14. svibnja 2017. Kvintet trombona i Gorana Biondić Ruško

Prve u nizu nastupile su Duo Kušan – Gilming, 12. veljače u 11 sati, u kojemu su violončelistica Petra Kušan  i  pijanistica Petra Gilming.

Program koncerta:
Robert Schumann  Adagio i Allegro, op. 70
Sergej Prokofjev  Sonata za violončelo i klavir, op.119

Andante grave
Moderato
Allegro, ma non troppo

Cesar Franck Sonata za violinu i klavir u A-duru

– Allegretto ben moderato
– Allegro
– Recitativo-Fantasia: Ben moderato
– Allegretto poco mosso

Glazbenica Petra Kušan počela je učiti violončelo u dobi od 6 godina. Bila je učenica profesora Valtera Dešpalja, u čijoj je klasi na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu diplomirala 2008. godine te Juliusa Bergera, kod kojega je 2010. godine završila majstorsko usavršavanje u Leopold Mozart Centru Univerziteta u njemačkome Augsburgu. Tijekom studija redovito je radila i s drugim istaknutim glazbenicima kao što su K. Botvay, D. Ferschtman, L. Fenyö, M. Lovett, O. Mandozzi, A. Meneses, Jean Guihen Queyras, V. Yagling, R. Latzko i drugi. Bila je stipendistica Grada Zagreba, Bavarske vlade, Leopold Mozart Curatoriuma, Fondacije Vladimira Spivakova te Univerziteta Mozarteum u Salzburgu. Laureatkinja je mnogih natjecanja, kao što su hrvatska državna glazbena natjecanja  te međunarodna natjecanja u Goriziji (Italija) i Liezenu (Austrija), Concertino Praga, Andreas Stein Wettbewerb u Augsburgu, i Ferdo Livadić u Samoboru. Godine 2007. dodijeljena joj je Nagrada Ivo Vuljević za najuspješniju mladu glazbenicu godine. Redovito nastupa kao solistica diljem Europe; Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Češkoj, Slovačkoj, Kosovu, Švicarskoj, s prestižnim domaćim i međunarodnim orkestrima (Simfonijski orkestar Češkoga Radija, Kremerata Baltica, Budimpeštanski gudači, Leopold Mozart Ensemble, Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar HRT-a, Orkestar oružanih snaga RH, Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu, Zagrebački solisti,  Hrvatski komorni orkestar). Snimala je za hrvatski, češki, austrijski, njemački i francuski radio, a njezine su snimke emitirane na mnogim radijima diljem Europe. Intenzivno se bavi komornom glazbom i redovito surađuje s umjetnicima, poput Mische Maiskyja, Josea Gallarda, Natalie Gutman, Jean-Guihena Queyrasa, Danjula Ishizake, Radovana Vlatkovića, Giovannija Sollime, Daniela Gaedea, Martina Lovetta, Monike Leskovar, Juliusa Bergera te mnogim istaknutim članovima najprestižnijih europskih orkestara (Berlinska, Munchenska i Bečka filharmonija, Royal Symphony Orchestra, Orkestar zürichške Opere i dr.). Surađivala je  s mnogim domaćim i stranim ansamblima kao što su Cellomania, Moskovski virtuozi, Ruski nacionalni orkestar, Zagrebački solisti, Cello Passionato, Les ensemble international des Quatre siècles, Orkestar oružanih snaga Republike Hrvatske, Zagrebački orkestar mladih, Komorni orkestar Hrvatske glazbene mladeži, Hrvatski komorni orkestar i Simfonijski orkestar HRT-a. Članica je orkestra Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.

Petra Gilming rođena je  1978. u Zagrebu, gdje je i  diplomirala 2000. godine na Muzičkoj akademiji u razredu Vladimira Krpana, kod kojega je 2007. i magistrirala. Pobjednica je brojnih državnih i međunarodnih natjecanja, dobitnica Rektorove te Dekanove nagrade Sveučilišta u Zagrebu i Nagrade Hrvatskoga glazbenog zavoda. Surađuje s istaknutim domaćim i inozemnim umjetnicima. Često je pozivana na suradnju s kandidatima velikih međunarodnih natjecanja kao stalna korepetitorica. Zaposlena je  kao umjetnička suradnica na Odsjeku gudačkih instrumenata Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu.

65fv
Pod pokroviteljstvom Centra za strane jezike – VODNIKOVA