Iz Kazališta

Počela prodaja karata za ”Orašara”

Od četvrtka, 2. studenog 2017. počela je prodaja karata popularnog baleta Orašar koreografa i redatelja  Dereka Deanea. Dirigent je Dian Tchobanov, scenografkinja i kostimografkinja Roberta Guidi di Bagno, oblikovatelj svjetla Jordan Tuinman, asistenti koreografa Alexandra Worrall i Ugo Ranieri, baletni majstori Iraida Lukašova, Suzana Bačić, Irena Pasarić, Mihaela Devald, Milka Hribar Bartolović i Leonard Jakovina. Zborovođa je Luka Vukšić, a nakit i oglavlja izradio je Neven Mihić. Učenike Škole za klasični balet te Škole za balet i ritmiku uvježbala je Nataša Sedmakov, dok je iluzionističke trikove uvježbao Luka Vidović.

U predstavi nastupaju Rieka Suzuki / Saya Ikegami /Asuka Maruo / Valentina Štrok (Klara), Tomislav Petranović / Andrea Schifano / Guilherme Gameiro Alves / Takuya Sumitomo / Simon Yoshida (Princ), Nabiullin Azamat /George Stanciu (Drosselmeyer), Asuka Maruo / Iva Vitić Gameiro / Natalia Kosovac / Rieka Suzuki  (Vila Šećera), Adam Harris / Drew Jackson / Gianmarco Beoni (Franz), Ervina Sulejmanova / Saule Ashimova ( Milka Bartolović) (Majka), Andrej Izmestjev / Ioan Dumitru Moga (Otac), Lidija Herceg Mede / Danijela Batur (Baka), Andrej Barbanov / Nicolae Vasc (Djed), Mutsumi Matsuhisa / Cristiana Rotolo (Dunja Novković) (Colombina), Ovidiu Muscalu / Dan Rus (Harlekin), Oleksandr Koriakovskyi / Adam Harris / Drew Jackson / Gianmarco Beoni (Vojnik), Andrej Izmestjev / Ioan Dumitru Moga (Kralj Štakora), Simon Yoshida / Kornel Palinko / Drew Jackson / Adam Harris (Orašar), Miruna Miciu / Natalia Kosovac (Snježna Kraljica) uz polaznike Škole za klasični balet i Škole za balet i ritmiku.

Orašar je na repertoaru 29. studenog, 6., 16., 18., 20., 22., 24., 27., 28., 29. i 31. prosinca te 2., 4. i 5. siječnja.

U sto dvadeset godina koliko je proteklo od praizvedbe, popularnost Orašara kod publike stalno je rasla i danas je to najizvođeniji balet na svijetu te vjerojatno ne postoji nijedna generacija mladih koja nije odrasla uz njega. Prekrasnu glazba Čajkovskoga potpuno je iskoristio veliki koreograf Carskih ruskih kazališta Marius Petipa, koji je kao vrhunski baletni znalac skladatelju davao smjernice za stvaranje glazbenog predloška. Priča o djevojčici Klari koja ispod bora pronalazi nesvakidašnji dar, drvenog orašara kojim se razbijaju orasi te s njime proživi čudesne dogodovštine u izmaštanu svijetu, preuzeta je od E. T. A. Hoffmanna u obradi Dumasa oca.

Zagrebački je Balet tijekom svojega postojanja prikazao nekoliko odličnih premijernih uprizorenja Orašara, a posljednji put premijerno 2011. godine u koreografiji Dereka Deanea. Deane je kreirao ovu čarobnu baletnu priču potrudivši se odvesti publiku u snove i prikazati svijet različit od našega, slijedeći u tome težnju Čajkovskoga u dočaravanju fantastičnoga, čarobnoga, mitskoga i legendarnog. Postizanje bajkovitosti uvelike omogućuje izvrsna izvedba zagrebačkih baletnih solista i cijelog ansambla, pojačanoga polaznicima baletne škole.

Nova verzija baletnog spektakla ruši sve rekorde, ovacije traju dulje nego za bilo koju predstavu. —Jutarnji list

Groznica Orašar nastavlja se i ove godine u zagrebačkome HNK. Svih dvanaest izvedbi od 11. prosinca do 4. siječnja je rasprodano. —Jutarnji list