Moji veronski ljubavnici

Vječno umjetničko djelo Romeo i Julija su ljubav, religija, smrt, ali i snaga, mržnja, suparništvo, kompleksnost ljudskih odnosa i njihovih motivacija; seksualnost i moć u kojima su utopljeni svi protagonisti, zajedno sa svojim osjećajima i psihološkim nasiljem.

Julija vjeruje u privid kako vlada svojim životom, ali ona pada kao prva žrtva vezana s Romeom koji predstavlja sladak okus zabranjena voća. Oni su spleteni u mrežu ljubavi i smrti.

Povratak u Shakespeareov svijet posredstvom plesne umjetosti, jedna je tjelesna i intelektualna plovidba. Oslanjajući se na glazbu Prokofjeva ta plovidba se doima poput iznimnoga umjetničkog izazova za svakog koreografa.

Romeo i Julija ni u kojem slučaju nije romantičan balet, kakvi su Giselle ili Silfida, no nije ni veliki klasični balet kakve je stvarao slavni i do danas citirani koreograf Mariusa Petipa u svojim djelima poput Bajadere ili Labuđega jezera. Dokaz tomu je i činjenica što svi koreografi koji se prihvaćaju rada na tim velikim klasičnim baletima ne mogu zanemariti izvornik, dok isti postupak kada se radi o baletu Romeo i Julija nije obavezan. Dakle, svaki koreograf koji kreira balet Romeo i Julija donosi svoju viziju i svoju verziju Shakespeareova djela savršeno dopunjenoga Prokofjevljevom glazbom.

Patrice Bart