Balet

Praizveden balet ”Gospoda Glembajevi”

Praizvedba baleta Gospoda Glembajevi prema Miroslavu Krleži u koregorafiji Lea Mujića premijerno je izvedena u utorak 30. svibnja. Baletni ansambl i autorski  tim predstave ispraćeni su iznimno dugim pljeskom i ovacijama publike.

U posljednjoj ovosezonskoj izvedbi 17. lipnja 2017. nastupili su: George Stanciu (Ignjat Glembay), Iva Vitić Gameiro (Barunica Castelli), Andrea Schifano(Leone Glembay), Rieka Suzuki (Angelika), Takuya Sumitomo (Puba Fabriczy), Dan Rus (Titus Andronicus Fabriczy), Guilherme Gameiro Alves (Altmann), Balint Rauscher (Silberbrandt), Simon Yoshida (Ballocsanszky), Kornel Palinko (Oliver), Eugen Dobrescu (Ivan Glembay), Marta Kanazir (Fanika Canjeg), Milka Hribar Bartolović (Irena Danielli), Miruna Miciu (Alisa), Andrej Izmestjev (Barun Castelli), Mirna Sporiš (Charlottina majka), Adam Harris (Zygmuntowicz), Ilir Kerni (Pukovnik), Ovidiu Muscalu (Skomrak), Andrija Palada (Novinar), Andrej Barbanov (Mayordom Franz), Tihana Trupeljak Bujanić (Katica), Emilija Sorić (Anita) i dr.

Najslavnije dramsko djelo Miroslava Krleže Gospoda Glembajevi doživjelo je svoju baletnu inačicu na odabranu glazbu Ludwiga van Beethovena i Sergeja Rahmanjinova. No, baletna je priča počela ranije nego što piše u dramskom tekstu jer je koreograf i redatelj Leo Mujić, stvarajući ovo scensko djelo, zagrabio i u prozne tekstove Miroslava Krleže iz ciklusa O Glembajevima. Prije poznatih događaja koji kulminiraju na proslavi jubileja Banke Glembay Ltd., doznajemo mnoge pojedinosti iz života poznatih likova koje su dovele do potpunog sloma jedne agramerske patricijske obitelji. Kad se palači staroga Glembaja, oca obitelji i osnivača banke, okupila cijela preostala obitelj poslije duge stanke, uključujući i odbjegla sina Leonea, postalo je jasno kako samo tanka linija dijeli ushit od katastrofe. Leone koji nije nastavio obiteljski biznis nego se okrenuo umjetnosti, u Zagreb se vraća poslije jedanaest godina i ne može odoljeti da ironično ne komentira mračnu obiteljsku povijest koja je započela zločinom počinjenim 1790. kada je jedan Glembay… zaklao i orobio u viničkoj šumi jednog kramara, a nastavila daljnjim kriminalnim poslovnim i životnim transakcijama, praćenim teatralnim sredstvima degeneracije: u grčevima, bolesnih živaca, s veronalom i browningom. Od praizvedbe drame 1929. godine u zagrebačkome Hrvatskom narodnom kazalištu s golemim uspjehom, djelo je postalo jednom od najizvođenijih Krležinih drama uopće, a kakva sudbina očekuje njegovu baletnu inačicu u budućnosti ostaje tek vidjeti. No, posezanje za jednom toliko poznatom temom hrvatske literature bio je velik izazov ne samo za koreografa i njegove suradnike nego i za cjelokupan ansambl koji se upustio u pravu umjetničku pustolovinu izazivajući veliko zanimanje, pogotovo onih koji dobro poznaju ovu literarnu obitelj.

Dramaturški suradnik na predstavi je Ivan Leo Lemo, umjetnički savjetnik Vlaho Bogišić, scenograf Stefano Katunar, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek, oblikovatelj zvuka Svebor Zgurić, baletna majstorica Suzana Bačić. Naredne izvedbe su 13. i 17. lipnja.

Na praizvedbi su nastupili: Guilherme Gameiro Alves (Ignjat Glembay), Natalia Horsnell (Barunica Charlotta Castelli Glembay), Takuya Sumitomo (Dr. phil. Leone Glembay), Catarina Meneses (sestra Angelika Glembay), Andrea Schifano (Dr. iuris Puba Fabriczy Glembay), Dan Rus (Titus Andronicus Fabriczy Glembay), George Stanciu (dr. med. Paul Altmann), Balint Rauscher (Dr. theol. et phil. Alojzije Silberbrandt), Simon Yoshida (Ulanski Oberleutnant von Ballocsanszky), Kornel Palinko (Oliver Glembay), Eugen Dobrescu (Ivan Glembay),  Iva Vitić Gameiro (Fanika Canjek), Milka Hribar Bartolović (Irena Danielli Glembay), Rieka Suzuki (Alisa Glembay),  Andrej Izmestjev (Barun Castelli), Mirna Sporiš (Charlotteina majka), Adam Harris (Zygmuntowicz), Ilir Kerni (Pukovnik), Ovidiu Muscalu (Skomrak), Andija Palada (Novinar), Andrej Barbanov (Kamerdinar Franz),  Tihana Trupeljak Bujanić (Katica), Emilija Sorić (Anita), Noa Matković ( Leone, sin Angelike i Leonea) i dr.

 

Predstava traje dva sata s jednom stankom.

Poslije praizvedbe baleta “Gospoda Glembajevi” prema Miroslavu Krleži u koregrafiji i režiji Lea Mujića, održan je svečani domjenak na kojem su autorskom timu i ansamblu predstave čestitali brojni umjetnici i kulturni djelatnici.


Povezano
Miroslav Krleža
Leo Mujić
Neoklacistički balet o propasti jedne agramerske patricijske obitelji