Leo Mujić

Leo Mujić je nakon završene baletne škole u Beogradu diplomirao na L’Ecole – atelier Rudra Béjart u Lausannei, ostvario značajnu plesačku karijeru u mnogim europskim i svjetskim baletnim kazalištima. Sve intenzivnije koreografirajući baletna djela, profilirao se kao autor zanimljiva suvremenog stila u kojemu spretno kombinira moderan i klasičan baletni izraz. Time je postao autorski zanimljiv za mnoga europska baletna kazališta te sve češće postavlja svoje balete diljem svijeta.

Koreografirao je baletne predstave za Berlinski državni balet, Slovensko narodno gledališče u Ljubljani i Mariboru, Akademiju za glazbu i ples u Zürichu, solo za Aurélie Dupont u pariškoj nacionalnoj Operi, balet Promijeni me na glazbu Johanna Sebastiana Bacha za plesni festival Jacob’s Pillow u Massachusettsu, solo za Davida Hollberga, prvaka newyorškog ABT-a, duet za Drew Jocoby i Rubinalda Pronka itd. Uz koreografiju bavi se i pedagoškim radom, gostujući u mnogim baletnim ansamblima i školama. Za ansambl u Augsburgu posta- 78 vio je cjelovečernji balet Traumgekrönt, inspiriran poezijom Rainera Marije Rilkea na glazbu Johanna Sebastiana Bacha i Paula Hindemitha i cjelovečernje baletno-operno djelo Orpheus-Saitenschlag na glazbu različitih autora, dok u Stuttgarter ballettu postavlja solo za Friedemanna Vogela. U tokijskom Theatre No napravio je nezavisni baletni projekt s prvacima Novoga nacionalnog kazališta, u Tokijskom gradskom baletu koreografirao je balet Smrt i djevica, u Mađarskome narodnom kazalištu u Pečuhu balet Change Bach na Bachovu glazbu, u Nacionalnome baletu u Györu balet Glass house na glazbu R. Schumanna i P. Glassa, u beogradskome Narodnom pozorištu balet u operi Moć sudbine Verdija, u novosadskom Baletu SNP-a Carminu buranu Orffa. U riječkome HNK Ivana pl. Zajca kreirao je autorski projekt nastao u suradnji s koreografkinjom Mašom Kolar Pour homme et femme na glazbu J. S. Bacha, a zatim vlastitu koregrafiju Šeherezade Rimski-Korsakova, koja je po odabiru publike proglašena najboljom baletnom predstavom u sezoni 2014./15. i San ivanjske noći na glazbu različitih autora, proglašenu najboljom baletnom predstavom sezone 2015./16. S Valentinom Turcu na Dubrovačkim ljetnim igrama postavio je autorski projekt Opasne veze, u koprodukciji s mariborskim SNG-om i Festivalom Ljubljana, u splitskome Baletu HNK Carmen Bizeta, u Latvijskome nacionalnom baletu u Rigi i francuskome Opernom kazalištu u Metz Métropole balet Romeo i Julija Prokofjeva. Šeherezadu Rimski-Korsakova ponovno je u tekućoj sezoni postavio u Latvijskome nacionalnom baletu u Rigi.

U zagrebačkom Baletu prvi je put gostovao 2008. postavivši kraće baletno autorsko djelo Idi vidi na glazbu Johanna Sebastiana Bacha, a 2011. je postavio balet inspiriran stihovima Dobriše Cesarića Tišina mog šuma na glazbu različitih autora, koreografirao je dijelove za operu Hamlet Ambroisea Thomasa u režiji Michiela Dijkeme te je 2014. koreografirao i režirao baletni hit Ana Karenjina prema slavnom Tolstojevu romanu, na odabranu glazbu Petra Iljiča Čajkovskoga. Predstava je s velikim uspjehom gostovala u zemlji i inozemstvu te dobila mnoge nagrade, među ostalim, Edina Pličanić je za ulogu Ane nagrađena Nagradom Tito Strozzi i Nagradom publike Teatra.hr za najbolju izvođačicu godine 2014. te Nagradom hrvatskog glumišta za najbolju plesnu ulogu 2015., koju je dobio i kostimograf Alan Hranitelj za kostimografiju predstave. Leo Mujić je 2015. dobio Nagradu hrvatskog glumišta za najbolje koreografsko djelo Anu Karenjinu, u produkciji Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.