Uncategorized

Koncert prvakinje Opere Dijane Hilje

Prvakinja Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu Dijana Hilje koncertom u kazališnom  foyeru, u nedjelju 19. studenog u 11 sati obilježava 30 godina angažmana u zagrebačkoj Operi, a nastupa uz klavirsku pratnju Simona Dešpalja.


DIANA  HILJE,  mezzosopran

Diana Hilje rođena je u Dubrovniku, gdje je započela glazbenu naobrazbu u Muzičkoj školi Luka Sorkočević te pjevala solo u dubrovačkoj Katedrali. Još kao učenica muzičke škole osvajala je nagrade na republičkim i državnim natjecanjima mladih glazbenika. Školovanje je nastavila na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, također osvajajući republičke i državne nagrade na natjecanjima, primjerice posebnu nagradu Marija Borčić, za tehnička dostignuća solo pjevanja. Magistrirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu ulogom Orfeja, nastupivši u predstavi zagrebačke Opere Orfej i Euridika Ch. W. Glucka. Tijekom karijere usavršavala se kod istaknutih solistica hrvatske opere, Dunje Vejzović, Branke Stilinović i Nade Puttar Gold.

Stalno je angažirana u Operi HNK u Zagrebu od 1987., usporedno gostujući i na ostalim hrvatskim  opernim scenama i koncertnim dvoranama u Zagrebu, Rijeci, Splitu i Osijeku.

Tijekom karijere osobito se profilirala kao pjevačica francusko – talijanskoga faha te se istaknula kao Carmen u opernim kućama Hrvatske i Slovenije, a zapažene su i njezine interpretacije  Ottavije (L’incornazione di Poppea), Orfeo (Orfeo ed Euridice), Rosina (Il Barbiere di Siviglia), Romeo (I Capuleti e i Montecchi). Ostvarila je značajne kreacije tumačeći Verdijeve ženske likove u operama Aida, Moć sudbine i Trubadur. Ulogama Dalile (Samson et Dalila) i Charlotte (Werther) ostvarila je velik uspjeh i dobila laskave ocjene od kritike i publike. Njezina posljednja ostvarenja su Santuzza (Cavalleria Rusticana) i Gertruda (Hamlet). U operama hrvatskih skladatelja Kuljerića, Radice, Juranića, Belamarića i Horvata,  inerpretirala je uloge pisane upravo za nju. Gostovala je na opernim i koncernim scenama u Austriji, Italiji, Luksemburgu, Mađarskoj, Njemačkoj, Rusiji, Sloveniji i dr.

Stalno nastupa u rodnome Dubrovniku kao koncertna i operna pjevačica, osobito njegujući staru dubrovačku glazbu.


SIMON DEŠPALJ, dirigent

Simon Dešpalj rodio se 1974. u Orlandu na Floridi. Studij dirigiranja diplomirao je 1999. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Vjekoslava Šuteja, a usavršavao se u Rimu kod profesora  Sergija La Stelle te kod Pavla Dešpalja. Prvi angažman kao dirigent i zborovođa dobio je  2000. u Hrvatskome narodnom kazalištu u Osijeku. Od 2004. zaposlen je kao korepetitor u zagrebačkome HNK, a od 2010. naslovni je asistent na Muzičkoj akademiji u Zagrebu na Odsjeku za pjevanje. Godine 2013. primljen je u zvanje docenta i stalno je zaposlen na Umjetničkoj akademiji u Osijeku za predmete Studij opernih uloga i Dirigiranje. Dirigirao je mnogim hrvatskim orkestrima; Orkestar Muzičke akademije u Zagrebu, Orkestar pulskoga Istarskog narodnog kazališta, Zagrebačka filharmonija, Dubrovački simfonijski orkestar, Zadarski komorni orkestar, Hrvatski komorni orkestar, Orkestar osječke Opere, Orkestar zagrebačke Opere i dr. Nastupao je na koncertima te sudjelovao u seminarima u Sloveniji, Italiji, Bosni i Hercegovini, Austriji, Srbiji, Kosovu, Izraelu, Francuskoj. Godine 2008. ravnao je praizvedbom opere Balkanska carica D. de Sarno san Giorgija u Cetinju. Od 2012. godine u Cresu na otoku Cresu održava samostalni seminar operne literature u sklopu kojega je s polaznicima Creskih kulturnih večeri izveo operu  Evgenije Onjegin P. I. Čajkovskoga. ravnao je, između ostaloga, operama Služavka gospodarica (i Stabat mater) Giovannija Battiste Pergolesija, Nikola Šubić Zrinjski Ivana pl. Zajca, Figarov pir Wolfganga Amadeusa Mozarta, Mali dimnjačar Benjamina Brittena, Razgovori karmelićanki Francisa Poulenca, baletom  Tramvaj zvan čežnja Mladena Tarbuka. Radio je asistent dirigenta u operama Don Giovanni W. A. Mozarta, Razgovori karmelićanki Francisa Poulenca, Hamlet Ambroisea Thomasa, Postolar od Delfta Blagoja Berse i dr.