PEEPING TOM, Bruxelles, Belgija
Autorska koncepcija i režija: Gabriela Carrizo, Frank Chartier
Umjetnička suradnja: Lulu Tikovsky
Autori glazbe i zvuka: Raphaëlle Latini, Hjorvar Rognvaldsson, Renaud Crols, Annalena Fröhlich, Fhun Gao, Peeping Tom
Oblikovanje svjetla: Amber Vandenhoeck, Sinan Poffyn (pripravnik), Peeping Tom
Kostimi: Lulu Tikovsky, Yi-chnu Liu, Nina Lopez Le Gaillard (pripravnica), Peeping Tom
Scena: Justine Bougerol, Peeping Tom
Voditelj trupe: Veerle Mans
Produkcija: Peeping Tom
Produkcijski partneri: KVS- Koninklijke Vlaamse Schowburg (Bruxelles); Nacionalno kazalište Katalonije / Grec Festival, Barcelona; Kazalište u Pfalzbau, Ludwigshafen
Koproducenti: Les Theatres de la Ville de Luxembourg, deSingel Antwerpen, Theatre de la Ville Paris /Maison des Arts de Creteil, Maison de la Culture, Bourges; Festival Aperto / Fondazione I Teatri (Reggio Emilia); La Rose desVents ,Villeneuve d'Ascq; Théâtre de Caen; Gessnerallee, Zürich; Julidans, Amsterdam; La Bâtie-Festival de Génève, Le Manège (Maubeuge)
Predstava je ostvarena uz podršku flamanskih vlasti i uz pomoć belgijske federalne vlade Tax Shelter.
Koautori i izvođači: Eurudike De Beul, Marie Gyselbrecht, Hun-Mok Jung, Brandon Lagaert, Yi-chun Liu, Maria Carolina Vieria
O PREDSTAVI
DIJETE
Dijete je treći je dio obiteljske trilogije koja je započela 2014. godine s predstavom Otac, u režiji Francka Chartiera i predstave Majka iz 2016. godine u režiji Gabriele Carriza, dok su predstavu Dijete zajednički uprizorili.
Predstava Dijete nastala je iz dječje perspektive i temelji se na te dječijem unutarnjem i vanjskom svijetu. Svaka od radnji uvjetovana je načinom na koji djeca vide svijet oko sebe. Autori i koreografi istražuju načine na koje se mijenja dječja perspektiva odrastanjem, od adolescencije do odraslosti, uz sve što je povezano s izborima, pritiscima, strahovima, sumnjama i tjelesnim promjenama. Sve je „prevedeno“ u geste i jezik tijela.
Istodobno, Carrizo i Chartier analiziraju načine izražavanja straha kod djece nastala zbog nedostatka (roditeljske) čvrste strukture koja bi osiguravala stabilnost. Što se događa u traumatskim situacijama koje rezultiraju izrazitim tjelesnim reakcijama ? Kako djeca provode vlastitu potragu za istinom? Kako organiziraju svoj svijet maštom, igrajući uloge ili oponašajući odrasle, u nastojanju savladavanja određenih situacija? Pomicanje granica i preobrazbe u prostoru i vremenu, izrazito tipične za rad kazališne skupine Peeping Toma, naglašeno su prisutne u ovoj predstavi.
PEEPING TOM
Peepping Tom je belgijska plesna skupina koju su osnovali Gabriela Carizzo i Franck Chartier. Od osnutka, 2000. godine u Bruxellesu, Peeping Tom je predstavljao svoje projekte širom svijeta. Dobitnici su mnogih važnih nagrada, uključujući i nagradu Olivier za predstavu Ulica Vandenbrande 32, nagradu Međunarodnoga umjetničkog festivala u Melbournu, a često je odabrana za nastupe na uglednim europskim kazališnim festivalima.Sve je počelo od hiperrealističnog dekora u proslavljenim predstavama Otac, Ulica Vandenbrande 32, Saloni.Autori zauzimaju prostore i rastvaraju realizam prikazan u predstvama te počinju osporavati logiku protoka vremena, prostora i raspoloženja. Istodobno publika postaje svjedok - ili možda voajer- onoga što često ostaje skriveno i neizrečeni, uvučeno u bogat imaginarij. Tada počinje fascinantno suprotstavljanje okolini i samim sebi.
IZ KRITIKA
"Svaka scena posjeduje zavodljivost, uz sjajnu upotrebu zvuka i scenografije, s briljantnim izvođačima, i osobito De Beulom čija izvedba ima raspon od ranjivosti do grubih ekscesa. Čovjek poželi da se s djecom ophodi ne samo s nježnošću nego i s oprezom."
Sanyoj Roy, The Guardian, London
Ove godine Festival se odvija u sklopu Europskog programa Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske za potrebe predsjedavanja Vijećem Europske unije.