Uncategorized

Baletni hit ”Ana Karenjina” ponovno na repertoaru

Popularni balet Ana Karenjina u koreografiji Lea Mujića, koji već treću sezonu osvaja gledatelje na matičnoj pozornici i mnogim gostovanjima u zemlji i inozemstvu, ponovno je na repertoaru. Nastao  prema slavnome  romanu Lava Nikolajeviča Tolstoja u adaptaciji Valentine Turcu i na glazbu Petra Iljiča Čajkovskog, u izboru Valentine Turcu i Lea Mujića, ovaj će balet u svibnju gostovati u prestižnome sanktpeterburškom Aleksandrinskom kazalištu.
Scenograf predstave je Ivan Kirinčić, kostimograf Alan Hranitelj, oblikovatelj svjetla Aleksandar Čavlek.

Suradnica koreografa je Ilja Louwen, a baletni majstori su Suzana Bačić i Andrej Barbanov. Sljedeće izvedbe na repertoaru su 16. i 18. veljače 2017.

U predstavama u četvrtak, 16. veljače u 19,30 i subotu, 18. veljače u 18,00 nastupaju: Catarina Meneses (Ana Arkadjevna Karenjina), Takuya Sumitomo (Aleksej Kirilovič Vronski), Guilherme Gameiro Alves (Aleksej Alexandrovič Karenjin), Iva Vitić Gameiro (Kitty), Kornel Palinko (Levin), George Stanciu (Stiva), Asuka Maruo (Doli), Rieka Suzuki (Grofica Lidija Ivanovna), Tammy Higgins (Betsy), Mihaela Devald (Grofica Vronska), Andrea Schifano (Serpuhovski), Natalia Horsnell (Kneginja Sorokina), Valentina Štrok (Guvernanta Maria Jefimovna), Noa Matković (Serjoža), Andrej Barbanov (Doktor) i dr.

Jedan od najpoznatijih romana svjetske književnosti Ana Karenjina, kojega je stvorio veliki ruski pisac Lav Nikolajevič Tolstoj, od svojega nastanka sedamdesetih godina 19. stoljeća uzbuđuje čitatelje diljem svijeta. Fatalna, strastvena i zabranjena ljubav Ane Karenjine, udane žene i majke, prema mladome grofu Vronskom postala je nepresušno nadahnuće mnogim kazališnim i filmskim autorima. Prvo baletno uprizorenje dogodilo se tek 1972. na glazbu Rodiona Ščedrina u koreografiji slavne Maje Plisecke. Iako je Petar Iljič Čajkovski znao pronaći inspiraciju u književnim djelima ruskih ili svjetskih pisaca, nijedno svoje glazbeno djelo nije naslonio na neki Tolstojev literarni predložak. Ali, to su učinili autori zagrebačke Ane Karenjine, koreograf Leo Mujić i dramaturginja Valentina Turcu.

Upravo romantična orkestralna djela Čajkovskoga bila su idealan glazbeni predložak za oslikavanje duševnih stanja raznolikih likova. Spretna kombinacija vokabulara akademskoga baleta na špicama upotpunjena modernim plesnim izričajem, gestom i mimikom, karakteristike su autorskoga koreografskog rukopisa.

— Sjajna predstava vratila je spektakl baleta na scenu HNK u Zagrebu. —

Večernji list, travanj, 2014.

— Zaboravite Gretu Garbo, Anu Karenjinu 21. stoljeća izvodi zagrebački Balet —

Jutarnji list, travanj 2014.