Balet

Godišnja nagrada ”Vladimir Nazor” Ivi Vitić Gameiro

Godišnju Nagradu Vladimir Nazor  za kazališnu umjetnost dobila je Iva Vitić Gameiro, solistica Baleta HNK u Zagrebu za interpretaciju uloge Julije u baletu Romeo i Julija Sergeja Prokofjeva u koreografiji i režiji Patricea Barta u produkciji Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.

Odbor Nagrade Vladimir Nazor  dodijelio je nagrade pod predsjedanjem akademika Zvonka Kusića na sjednici održanoj 22. svibnja 2017. godine, donijevši odluke o dobitnicima Nazorove nagrade za najbolja umjetnička ostvarenja u Republici Hrvatskoj za 2016. godinu na području književnosti, glazbe, filma, likovnih i primijenjenih umjetnosti, kazališne umjetnosti te arhitekture i urbanizma.

OBRAZLOŽENJE: Iva Vitić Gameiro je zahvaljujući svojem talentu te iznimnoj scenskoj izražajnosti i liričnosti postala nezaobilazni izbor koreografa u klasičnom i suvremenom repertoaru. Protekla je godina bila je iznimna za ovu mladu balerinu koja spada u nositeljice baletnog repertoara zagrebačkoga Baleta, a svojim interpretacijama iz godine u godinu nepogrešivo oduševljava publiku i kritiku. Iva Vitić Gameiro više puta je nagrađivana strukovnim nagradama, potvrđujući i na taj način svoju neupitnu kvalitetu. Uloga Julije u baletu Romeo i Julija Prokofjeva u koreografiji Patricea Barta bila je vrhunac dosadašnje karijere jer je uspjela besprijekorno objediniti zahtjevnu baletnu tehniku i krhkost mlade zaljubljene djevojke. Dramaturgija koja od balerine zahtjeva u svakom pojavljivanju na sceni drugačiji emotivni zanos uz virtuoznost izvođenja najtežih baletnih koraka, Iva Vitić Gameiro je izvela bez greške. Plešući Juliju pokazala je svoju zrelost, dok je  koreograf Patrice Bart u liku Ive Vitić Gameiro dobiosve ono što je očekivao i zahtjevao od balerine u toj ulozi. Gradacija kojom se njezina raspoloženja mijenjaju od zaigrane, pa zaljubljene djevojke praćene lepršavom koreografijom, preko drame koja je zadesi; smrti, beznađa, nade i u konačnici samoubojstva, Iva Vitić Gameiro izvela je maestralno. Na kraju izvedbe publika je ostala u ekstazi potpuno sjedinjena s njezinom sudbinom i oduševljena lakoćom kojom je otplesala vidljivo zahtijevne koreografske bravure velikana svjetskoga baleta Patricea Barta.

 Iva Vitić Gameiro rođena je 7. studenoga 1987. godine u Zagrebu, gdje je završila Srednju školu za klasični balet 2004. godine, a zatim se kao dobitnica stipendije UNESCO-a usavršavala na Tanz Akademie u Zürichu do 2006. godine. Članica Baleta HNK u Zagrebu bila je od 2006. do 2009., kada odlazi u angažman Portugalskog nacionalnog baleta do 2011. Vraća se u zagrebački Balet te je  angažirana kao članica ansambla, a od 2013. dobiva status  baletne solistice, ostvarivši zapažene uloge: Šećerne vile u Orašaru Čajkovskoga u koreografiji Dereka Deanea, Gamzati u Bajaderi  Minkusa u koreografiji Vasilija Medvedeva, Wendy u Petru Panu Bjelinskoga u koreografiji Giorgia Madije,  Margarete u Johannes Faust passion u koreografiji Milka Šparembleka na glazbu J. S. Bach, N. Frangeš i nepoznatih srednjovjekovnih autora; Kitty u Ani Karenjinoj na odabranu glazbu Čajkovskoga u koreografiji Lea Mujića, Gigonne i Blanche u Modrobradome Nećaka u koreografiji Staše Zurovca; predstavi Kraljevi Bogova na glazbu T. Oliver, I. Kiš u koreografiji  PascalaTouzeau. Za svoje umjetničke ostvaraje dobila je mnoge nagrade, primjerice Nagrade Ana Roje za uloge u baletima Pjesme bez riječi u koreografiji Ronalda Savkovića, Herman Schmerman u koreografiji Williama Forsythea i Por vos muero u koreografiji Nacha Duata, premijerno izvedenim 7.6.2013. u sklopu Baletnoga triptiha, 2013., Nagrade Hrvatskog glumišta za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina za uloge u baletima Baletnog triptiha – Pjesme bez riječi, Herman Schmerman i Por vos muero / Za vas umirem na glazbu F. Medelssohna, Th. Willemsa i staru španjolsku glazbu, u koreografijama Ronalda Savkovića, Williama Forsythea i Nacha Duata te izvedbi Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, 2013., Nagrade Hrvatskog glumišta za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina za uloge u baletima Giselle u koreografiji Iraide Lukašove i Johannes Faust passion  u koreografiji Milka Šparembleka u izvedbi Hrvatskoga narodnog kazališta u zagrebu za 2015. godinu.