Opera

Izveden posljednji ovosezonski ”Don Pasquale”

Posljednja ovosezonska izvedba Don Pasqualea Gaetana Donizettija, održana je u subotu 27. svibnja 2017. Bila je to posljednja ovosezonska prilika za uživanje u zvjezdanoj postavi Opere HNK u Zagrebu: Ozren Bilušić u naslovnoj ulozi, dobitnik nagrade Milka Trnina Ljubomir Puškarić kao Malatesta, Mark Milhofer kao Ernesto te Ivana Lazar kao Norina, pod dirigentskim ravnanjem Darijana Ivezića, uz članove baletnog ansambla HNK Tatjanu Andročec, Ilincu Barbu Moga, Barbaru Novković Novak i Danijelu Zobunđiju.

“Vrhunsko pjevačko umijeće u veselom i šarenom okviru. (Večernji list, studeni 2016.)”

Predstava se izvodi u režiji Dore Ruždjak Podolski, scenografiji Stefana Katunara, kostimografiji  Barbare Bourek, oblikovanju svjetla Elvisa Butkovića, scenskome pokretu Petre Hrašćanec, a zborovođa je Luka Vukšić. Predstava je nastala u koprodukciji s Operom Slovenskoga narodnog gledališča iz Maribora, a premijerno je izvedena 25. studenoga 2016. na zagrebačkoj pozornici.

Komična opera Don Pasquale talijanskoga skladatelja Gaetana Donizettija, remek-djelo svojega žanra, nastalo je u posljednjemu razdoblju autorova stvaralačkoga rada i kao sastavni dio repertoara najvećih svjetskih opernih kuća, zadržala se već više od sto sedamdeset godina. Donizetti je svim svojim komičnim operama davao vrlo određene podnaslove, a ovu je označio kao dramma buffo. Odmah na praizvedbi 1843. opera postigla golem uspjeh i ubrzo postala jednom od njegovih najpopularnijih opera.
Tijekom tri čina pratimo zabavnu priču o dvoje zaljubljenih, Ernestu i Norini, u njihovu nastojanju da poremete ženidbene planove starca Pasqualea, koji je poželio Norinu kao svoju nevjestu. Brojna prerušavanja, zamjene identiteta, zabune i obrati, glavne su karakteristike ovoga djela koje se u ludomu ritmu poigrava sa životnim stereotipima, oslanjajući se na likove talijanske commedije dell’arte, pa je lik Pasqualea temeljen na hirovitu Pantaloneu, Ernesto je inačica zaljubljenoga Pierrota, dok je Norina nastavak dovitljive Colombine. No, Donizetti je u svojem naslovnom junaku stvorio nevjerojatno istinit lik daleko kompleksniji od njegova predloška, Pasquale je iskren i patetičan protagonist, čas duhovit, čas starački prgav ili djetinjasto naivan, zanosno galantan ili beznadežno sjetan, ali uvijek, i u najtežim trenucima nepopravljivo optimističan i vrlo životan. Poslije brojnih zapleta i peripetija mladi se par ipak uspijeva vjenčati, a opera završava u vedromu finalu i veselju igre, sa zrncem mudrosti kojom se prašta ismijanomu Pasqualeu zato što se u starosti poželio oženiti mladom djevojkom.


Povezano
Sadržaj
Gaetano Donizetti
Josip Šego
Dora Ruždjak Podolski

Domjenak poslije premijere Donizzetijeva ”Don Pasqualea”

Poslije premijere opere Don Pasquale Gaetana Donizettija, 25. studenog 2016. godine održan je svečani domjenak na kojem su uz izvođače prisustvovali mnogobrojni umjetnici i kulturni djelatnici.


Ususret premijeri ”Don Pasqualea”

Uoči premijere komične opere Don Pasquale Gaetana Donizettija u nedjelju, 20. studenoga u 11 sati, na pozornici HNK u Zagrebu održat će se Ususret premijeri. O novoj predstavi će govoriti intendantica HNK u Zagrebu Dubravka Vrgoč, dirigent Josip Šego, redateljica Dora Ruždjak Podolski, scenograf Stefano Katunar, kostimografkinja Barbara Bourek, uz moderatora Branimira Pofuka.

Operni solisti će izvesti najpoznatije arije iz opere Don Pasquale: tercet Norine, Malateste i Don Pasqualea iz II. čina (Via da brava), kvartet Norine, Malateste, Don Pasqualea i Ernesta iz II. čina ( E’ rimasto la’ impietrito), duet Norine i Don Pasqualea iz III. čina (Signorina, tanta fretta), duet Don Pasqualea i Malateste iz III. čina (Cheti cheti immantinente), duet Ernesta i Don Pasqualea iz I. čina (Sogno soave e casto), arija Norine iz I. čina (Quel guardo il cavaliere).

Ulaz je slobodan.