Opera

”Adel i Mara” Josipa Hatzea

Opera Adel i Mara Josipa Hatzea u režiji Ozrena Prohića, pod ravnanjem Ivana Josipa Skendera, na repertoaru je 25. studenoga 2017. u 19.30 sati. Asistent dirigenta je Luka Vukšić, scenografiju potpisuje Dinka Jeričević, kostimografiju Petra Pavičić, oblikovanje svjetla Vesna Kolarec, scenski pokret Blaženka Kovač Carić. Zborovođa je Luka Vukšić. Zagrebačka Opera svoju prvu premijeru u novoj sezoni Adela i Maru Josipa Hatzea premijerno je izvela 2.studenoga pod ravnanjem Nikše Bareze.

U predstavi sudjeluju:  Ivica Čikeš / Siniša Štork (Stari Vornić), Sofia Ameli Gojić / Neda Martić (Vornićeva žena), Iva Krušić / Sonja Runje (Iviša), Tamara Franetović Felbinger / Martina Menegoni (Ivanica),  Valentina Fijačko Kobić (Mara), Ljubomir Puškarić / Davor Radić (Frane),  Siniša Galović / Nikša Radovanović (Župnik), Stjepan Franetović /  Damir Klačar (Adel), Cecilija Car / Branka Sekulić Ćopo (Adelova mati),  Ozren Bilušić / Siniša Hapač (Dizdar), Gorana Biondić Ruško / Tanja Ruždjak (Melka), Ivo Gamulin / Božimir Lovrić (Omer),  Alen Ruško / Robert Palić (Slijepi guslar),  Dario Ćurić / Siniša Galović (Mujezin).

Sljedeće izvedbe su 27., te 30. studenoga 2017.

Četveročinska opera Adel i Mara jedno je od najvažnijih djela hrvatskog skladatelja Josipa Hatzea. Romantičarski ep Bijedna Mara o nesretnoj ljubavi dvoje mladih, koji je napisao Splićanin Luka Botić, temelj je opernog libreta Branka Radice. Naočit mladić, Turčin Adel, i mlađahna kršćanka Mara iz Vranjica ugledaju se i zaljube na seoskom sajmu. No, jaz između dvije zajednice je predubok da bi ga ljubav dvoje mladih mogla prebroditi. Izvori za ovu dirljivu ljubavnu priču potječu iz 16. stoljeća kada je splitski knez 1574. poslao mletačkoj vladi izvještaj o cijelom događaju. Izvještaj je pronašao Luka Botić u splitskom arhivu te ga iskoristio za svoj ep. Sukob različitih vjera u razjedinjenoj sredini dovodi do tragičnoga kraja, pružajući mogućnost skladatelju Hatzeu da se posveti narodnoj glazbi dvaju različitih područja Dalmacije, mediteranskog Splita i grada Klisa, koji tada bješe pod turskom vlašću.
Široke melodijske linije, raspjevane arije i dramaturška napetost čine operu Adel i Mara jednom od najblistavijih djela domaćega opernog stvaralaštva. Iako se praizvedba opere zbila u Ljubljani 1932., djelo je već sljedeće godine premijerno izvedeno na zagrebačkoj sceni pod ravnanjem Lovre pl. Matačića te uskoro zaživjelo i na drugim hrvatskim pozornicama. Hatze, učenik velikoga talijanskog skladatelja Pietra Mascagnija, ovom je operom pokazao izrazit smisao za dramatiku i iznijansiranost svih likova, a sukob vjera i svjetonazora dviju susjednih zajednica koji se prelama preko dvoje mladih prikazan je u duhu pomirenja i tolerancije. Opera Hrvatskoga narodnog kazališta premijerno izvodi ovo djelo nastavljajući svoje umjetničko poslanje postavljanja najboljih domaćih opernih djela.

 

 

Poslije operne premijere Adela i Mare Josipa Hatzea u režiji Ozrena Prohića i pod ravnanjem Nikše Bareze održan je svečani domjenak na kojem su autorskom timu i ansamblu predstave čestitali brojni umjetnici i kulturni djelatnici.

U nedjelju 29. listopada 2017. u 11 sati održano je Ususret premijeri opere Adel i Mara Josipa Hatzea. U programu su sudjelovali Branimir Pofuk, Nikša Bareza i Ozren Prohić te solisti Opere uz glazbenu pratnju Darijana Ivezića. Također, na kraju programa Branimir Pofuk i maestro Nikša Bareza najavili su premijeru opere ”Kein Licht.”.

Program:

• scena Adela i Dizdara iz 1. čina
solisti Stjepan Franetović i Siniša Hapač

• scena Starog Vornića i Iviše iz 2. čina
solisti Siniša Štork i Sonja Runje

• arija Frane iz 3. čina
solist Ljubomir Puškarić

• arija Adela iz 3. čina
solist Stjepan Franetović

• scena Mare i Ivanice iz 4. čina
solistice Valentina Fijačko Kobić i Tamara Franetović Felbinger

• duettino Mare i Adela iz 4. čina
solisti Valentina Fijačko Kobić i Stjepan Franetović

 

Povezano
Josip Hatze
Nikša Bareza
Ivan Josip Skender
Luka Vukšić
Ozren Prohić
Sadržaj
Trijumf ljubavi iznad svega